۰ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۸

روزنامه شرق نوشت:

 بونامز لندن با کامیابی هنر ایران به پایان رسید. حراج آثار هنری مدرن و معاصر خاورمیانه بونامز، بعدازظهر دو‌شنبه، بیستم آوریل (۳۱ فروردین) در لندن با موفقیت هنر ایران همراه بود: فروش ١٦ اثر ایرانی، کسب رکوردهای اول، دوم و سوم توسط زنده‌رودی، سهراب سپهری، مشیری و فروش نقاشیخط‌هایی از شیرازی، صادق‌زاده و حنفی سه برابر قیمت اولیه، از دستاوردهای هنر ایران در حراج خانه بونامز در خیابان نیوباند لندن بود. رکورد این شب از آن نقاشیخط رنگینی از حسین زنده‌رودی، هنرمند ایرانی مقیم لندن، شد که با فروش ١٤٧ هزار دلاری در رتبه نخست ایستاد. به گزارش هنرآنلاین، جایگاه دوم فروش به‌طور مشترک به سه اثر تعلق گرفت: یک اثر از سری آبستره‌های سهراب سپهری، همچنین تابلو «الف» از فرهاد مشیری همراه با نقاشی «محمود موسی» مصری هر سه با فروش ١٢٩ هزار دلار در این ردیف جای گرفتند.

بلافاصله و با تفاوتی ناچیز هم اثری دیگر از سری انتزاعی‌های سهراب سپهری با رقم ١٢٠ هزار دلار به فروش رسید و جایگاه سوم را نیز به نام هنر ایران ثبت کرد.

فروش قابل‌ملاحظه دیگر ایرانی‌ها در حراجی بونامز از آن سه نقاشیخط شد که از سوی گالری مژده روانه اروپا شده بود؛ فروش هر سه این آثار سه برابر قیمت اولیه، آن‌هم در بازار لندن، از اقبال خوب نقاشیخط در قاره سبز هم حکایت دارد. در این میان رکورد فروش از آن علی شیرازی شد که نقاشیخط دایره‌ای‌شکل سیاه‌وسفید او، ٤٧ هزار دلار چکش خورد. اثر سرخ و سیاه آبستره‌گونه عین‌الدین صادق‌زاده، ٣٠ هزار دلار و شکسته نستعلیق بابک حنفی ٩ هزار دلار به فروش رسیدند.در این حراج، نقاشی انتزاعی‌ای از فریده لاشایی که روی جلد کاتالوگ این دوره بونامز هم بود، ٤٦ هزار دلار، نقاشی مسعود عربشاهی ٣٣ هزار دلار، رضا درخشانی ٢٤ هزار دلار، نقاشی ناصر اویسی ٩ هزار دلار، سیدمحمد احصایی از سری الله‌های رنگی هشت هزار دلار، عذرا عقیق‌بخشایشی ٩ هزار دلار، شادی قدیریان چهار هزار دلار و... به فروش رسیدند.

همچنین آثاری از سیدمحمد احصایی، حسین زنده‌رودی، آیدین آغداشلو، فرهاد مشیری، نصرالله افجه‌ای، منیر فرمانفرماییان و احمد مرشدلو در این حراجی به فروش نرسیدند که براساس قانون حراج‌خانه بونامز، این آثار تا دو هفته از طریق سایت این حراج در معرض فروش اینترنتی خواهند بود.

در حراج بیستم آوریل بونامز لندن، ٧٧ اثر ارائه شد که ٢٤ اثر سهم هنرمندان کشورمان بود. ٣٢ اثر از مصر، ۶ اثر از لبنان، پنج اثر از سوریه‌، سه اثر از لبنان، دو اثر از فلسطین و یک اثر از هریک از کشورهای تونس، عربستان، اردن، مراکش و لیبی در قالب‌های نقاشی، نقاشیخط، مجسمه و عکس روی میز حراج رفت.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =