وزیر امور اقتصاد و دارایی: هدف دولت افزایش فشار مالیاتی بر مردم نیست

ایسنا نوشت:

علی طیب نیا در جریان سفر به استان کرمانشاه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه اظهار کرد: طی یک سال گذشته توفیقات خوبی در بخش اقتصاد کشور حاصل شده که مدیون رهنمودهای مقام معظم رهبری و ایستادگی مردم است.

وی با بیان اینکه تورم از 40 درصد به 15 درصد کاهش یافته، گفت: کاهش تورم به معنای کاهش قیمتها نیست، بلکه یعنی شیب رشد قیمت‌ها کندتر شده است.

او همچنین با اشاره به رشد 42 درصدی درآمدهای مالیاتی در سال گذشته، گفت: دولت بدنبال فشار مالیاتی بر مردم نیست، بلکه می خواهیم با شناسایی افرادپردرآمد و جلوگیری از فرار مالیاتی، فشار بر مردم را کم کنیم.

وی طرح جامع سیستم الکترونیکی مالیات را از راهکارها جت جلوگیری از فرار مالیاتی عنوان کرد که بصورت پایلوت در استان کرمانشاه اجرا شده است.

طیب نیا با تاکید بر لزوم کاهش وابستگی به نفت، گفت: نفت یک دارایی است که باید درآمد آن صرف یک دارایی با ارزش تر شود، نه اینکه درآمد حاصل را صرف امور جاری کشور کنیم.

وزیر اقتصاد در ادامه به آمار صادرات و واردات کشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته 52.4 میلیارد دلار واردات و 50 میلیارد دلار صادرات داشتیم و با کمی تلاش بیشتر می توان این فاصله را از بین برد.

وی افزود: باید به جایی برسیم که بدون اتکا به نفت بتوان کشور را اداره کرد.

وی همچنین بر توسعه مناطق آزاد با هدف افزایش صادرات تاکید کرد.

طیب نیا به موقعیت ممتاز استان کرمانشاه به لحاظ هم مرز بودن با کشور عراق هم اشاره کرد و گفت: باید از این موقعیت جهت توسعه صادرات کالا و خدمات فنی مهندسی استفاده بهتری کرد.

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میثم A1 ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    4 0
    بابا پدر هر چی کاسب و دراوردین آخه مگه چقد در میاریم ؟؟؟ مام مجبور میشیم جنسارو گرون کنیم بعد فشار میاد رو مردم پس چی فشار نداره؟؟؟
  • همراه A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    4 0
    همه مردم و کارمندهای اداره مالیات را با فساد مالی درگیر کردید. دیگه چه حرفی برای گفتن باقی میمونه. این راه اداره مالیات راه کارتن رابین هود و باج گیرهای مردم ستیز است.
  • بی نام A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    1 1
    میدونیم که این وزیر خیلی زحمت میکشه اما چرا مالیات را فقط از کارمندان دولت میگیرند و با این مبلغ بالا؟ ضمنا چرا صندوق بازنشستگی نرخ خود را بالا میره و مثلا امسال کل افزایش حقوق کارمندان دولت و اعضای هیات علمی را در ماه اول به حساب خودش برداشت کرد؟ یا چرا سال گذشته برای احتساب سنوات خدمت سربازی مثلا 15 سال پیش برای دوره بازنشستگی کارمندان و اعضای هیات علمی را با مبالغ سنگین کلی بدهکار کردند؟
  • علی A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    3 0
    اتفاقا جناب آقای وزیر دولت شدیدا خواهان افزایش در آمد مالیاتی هست ... و اتفاقا از دانه درشت ها هم بدلیل فرار مالیاتی و متاسفانه روش های معمول در کشور مالیات پرداخت نمیکنن و این وسط فقط قشر کم در آمد و ضعیف مالیات میدن ...
  • میلاد آزادی A1 ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    5 0
    مثل اینه که بنده رو مسموم کنی، بعد بگی البته که هدف مسموم کردن نبوده با هر هدفی بوده، بالاخره بنده مسموم که شدم. نشدم آیا؟