ایرنا نوشت:

معاون سازمان خصوصی سازی گفت: اسامی حدود 120 تا 130 شرکت در سال 94 در فهرست واگذاری های سازمان خصوصی سازی قرار خواهد گرفت.

داود خانی افزود: آگهی واگذاری این شرکت ها پس از آماده سازی، اصلاح ساختار و قیمت گذاری و نیز تایید هیات واگذاری در روزنامه ها درج و پس از آن عرضه سهام دولتی انجام می شود.

وی ادامه داد: از ابتدای تشکیل سازمان خصوصی سازی تاکنون، حدود 1150 شرکت دولتی در لیست واگذاری ها قرار گرفته و کار واگذاری آنها انجام شده و از این تعداد، تنها 10 درصد باقی مانده است.

معاون برنامه ریزی، توسعه منابع و امور پشتیبانی سازمان خصوصی سازی، افزود: به طور معمول با توجه به برگزاری فصل مجامع در خرداد و تیرماه هر سال، حجم واگذاری های بلوکی دولتی کاهش می یابد که امری طبیعی است و پس از فصل مجامع عرضه های سازمان خصوصی سازی شدت می گیرد.

وی ادامه داد: سال گذشته حجم زیادی از سهام شرکت های دولتی که بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان برآورد می شود توسط این سازمان قیمت گذاری و عرضه شد که به دلایل مختلف از جمله شرایط اقتصادی کشور و نیز شرایط بورس بیش از 4 هزار میلیارد تومان آن به بخش خصوصی واگذار شد.

خانی با اشاره به اینکه نگاه دولت تدبیر و امید در راستای اجرای اصل 44، تقویت بخش خصوصی است، گفت: براین اساس در سال 93 هیچ سهم دولتی بابت رد دیون دولت به صورت مستقیم یا غیرمستقیم واگذار نشده است.

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =