مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی: همدلی و همزبانی در تشکلات کارفرمایی و کارگری باید حاکم شود

نشست خبری هفته گرامیداشت کارگر با حضور مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز و جمعی از خبرنگاران با محوریت اعلام برنامه‌های این هفته در محل سالن کنفرانس این ارگان برگزار شد

مریم پورابراهیم خبرآنلاین- البرز: در این نشست مدیر کل با اشاره به اینکه 5 تا 11 اردیبهشت هفته گرامیداشت کارگر است، اظهار داشت: برنامه‌های این هفته با شعارهای مختلف "کارگر و زنان خانواده"، "کارگر، خلاقیت و اقتصاد مقاومتی"، "کارگر و شهدا"، "کارگر، مهارت و تامین اجتماعی" و "کارگر و ولایت" اجرا می‌شود.
علی ایمانی با اشاره به اینکه 8 اردیبهشت در مراسم تجلیل از کارگران برتر در سطح ملی، از یک کارگر البرزی به عنوان کارگر برتر نیز تقدیر به عمل می‌آید، بیان داشت: برای انتخاب کارگر نمونه در سطح کشوری باید از مراحل مختلفی نظیر انتخاب کارگاهی عبور کرد.
وی در ادامه افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز در بخش آموزش و شناخت آسیب‌های اجتماعی و همچنین در حوزه ورزش و فرهنگ اقدامات خوبی را انجام داده است.
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز با اشاره به توسعه سه رشته ورزشی سفارش شده توسط رسول گرامی اسلام (ص) افزود: در این رابطه اقدامات خوبی همچون افتتاح بزرگترین استخر کارگری کشور با حضور وزیر کار در سال گذشته و همچنین به بهره برداری رساندن نخستین سالن تیراندازی کارگری درسطح استان البرز صورت گرفته است.
علی ایمانی با اشاره به برگزاری نخستین المپیاد ورزشی در استان مازندران اظهار داشت: 24 تیم در رشته‌های مختلف ورزشی از استان البرز به این دوره از مسابقات اعزام و موفق به کسب 13 مدال طلا و کسب رتبه برتر شدند.
ایمانی در ادامه افزود: امور نظارتی برخی واحدها نظیر بیمه سلامت، تامین اجتماعی، بهزیستی، صندوق عشایر و بانک رفاه کارگران که تحت نظر این وزارت‌خانه و شورای هماهنگی فعالیت دارند، توسط اداره کار صورت می‌گیرد.
وی سال93 را یکی از آرام ترین ایام واحدهای تولیدی استان البرز دانست و افزود: تعداد آرای سازش حل اختلاف نسبت به سال 92 در استان البرز 4 درصد افزایش یافته است.
مدیرکل تعاون البرز با اشاره به شعار "دولت و ملت، هم‌دلی و هم‌زبانی" گفت: همدلی و همزبانی در تشکلات کارفرمایی و کارگری باید حاکم شود.
ایمانی با تاکید بر اینکه مردم باید آگاهانه به مراکز کاریابی مراجعه کنند اظهار داشت: فقط 20 موسسه کاریابی مجاز در استان فعالیت دارند و تاکنون بیش از 100 واحد متخلف و غیرمجاز به دادگاه ارجاع داده شده اند و افزود: یک واحد بخش کاریابی خارجی در البرز وجود داشت که حکم عدم فعالیت آن صادر و اکنون غیرفعال است.
وی در انتهای سخنان خود با اشاره به اینکه استان البرز پایلوت ارتقا و گسترش فعالیت بخش تعاونی‌ها در کشور است، آمارهای بخش های مختلف این حوزه را اعلام کرد که شامل موارد ذیل می‌باشد:
- 15 هزار و 369 نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری در استان البرز وجود دارد که درصدد هستیم در سال جاری به 10 هزار نفر کاهش پیدا کند.
- حوادث ناشی از کار، از 794 فقره در سال 92 به 611 فقره در سال93 کاهش یافته است.
مدیرکل تعاون البرز با بیان اینکه یکی از پرمخاطره ترین کارها فعالیت‌های مسکن و ساخت وساز مسکن بوده است، اظهار داشت: خوشبختانه کاهش 23 درصدی حوادث ناشی از کار را شاهد بودیم.
- سبب مهاجرپذیربودن البرز نرخ بیکاری این استان رو به افزایش است و نرخ بیکاری فصلی در البرز در زمستان 93 به 9.6 درصد رسیده بود.
- تعداد بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی در 11 ماهه نخست سال 93 بیش از 280 هزار نفر بوده است
- 3 هزار و 314 تعاونی فعال در سطح استان وجود داشت که این تعداد تا پایان سال 93 به 3 هزار و 402 واحد افزایش یافته است و 53 هزار نفر در این تعاونی‌ها مشغول به کار هستند

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =