یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: استانی شدن انتخابات باعث می‌شود فعالیت احزاب رونق بگیرد و رونق احزاب، استفاده ابزاری از عبارت ارزشمند «احساس تکلیف شرعی» را کم می‌کند.

مصطفی رضاحسینی قطب آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرآنلاین اظهار کرد: متاسفانه عبارت ارزشمند تکلیف شرعی، مانند عبارات بسیار دیگری دستخوش بازی‌های سیاسی شده است.

وی توضیح داد: این احساس فی‌النفسه ارزشمند است چرا که در هشت سال دفاع مقدس ما بر اساس تکلیف شرعی در جبهه‌ها حضور یافتیم. اما پس از جنگ، بسیاری از افراد برای توجیه حضور خود در عرصه‌های سیاسی یا جناح‌بندی‌ها و همچنین برای تحریک افکار عمومی از عبارت «تکلیف شرعی» استفاده ابزاری کرده و قداست آن را پایین آوردند.

رضاحسینی قطب‌آبادی استفاده از این عبارت را برای اخلاق سیاسی در کشور مضر دانست و توصیه کرد: توصیه من به فعالان سیاسی این است که در حد ممکن از اینگونه عبارات استفاده نکنند و مردانه وارد میدان شده و قصد، شرایط و برنامه‌هایشان را اعلام کنند.

نماینده ادوار مجلس نهادینه شدن فعالیت احزاب را موجب کاهش استفاده ابزاری از عبارات مقدس خواند و خاطرنشان کرد: استانی شدن انتخابات یک گام به جلو برای تحکیم احزاب در کشور است و تحکیم احزاب، تب احساس تکلیف شرعی را می‌خواباند.

رضاحسینی قطب‌آبادی بیان کرد: با استانی شدن انتخابات تنها کسانی امکان عرضه خود در عرصه را دارند که احزاب آنها را تایید کنند و توان و سابقه مدیریتی داشته باشند. به این ترتیب هر فرد ناشناخته یا ناکارآمدی توفیقی در انتخابات ندارد.

او گفت: اگر لیست‌ها از طرف احزاب اعلام شوند، امکان تعدد کاندیداهای منتسب به یک جریان که منجر به شکسته شدن تعداد آرا شده و احتمال باخت در برابر حزب رقیب را بالا می‌برد، کاهش پیدا می‌کند. بنابراین تنش‌های انتخاباتی نیز کم می‌شود.

وی تاکید کرد: استانی شدن انتخابات نسبت به سایر اموری که به صورت آزمون و خطا در کشور پیش رفت، احتمال موفقیت بیشتری دارد.

29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =