۰ نفر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۸

دنیای اقتصاد نوشت:

شوراي شهر تهران با تصويب تعرفه‌هاي سال 94 خدمات بهشت‌ زهرا(س)، قيمت رسمي فروش انواع قبر توسط شهرداري را تعيين و ابلاغ كرد.

با تصويب لايحه ساماندهی بهای خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا(س)، امسال اين سازمان براي پذيرش اموات،
11 نوع قبر با قيمت‌هاي كاملا متفاوت ارائه مي‌دهد كه ارزان‌ترين آن معادل 500 هزار در قبور جديد جانمايي شده و بهاي گران‌ترين قبر نيز 20 ميليون تومان است كه در فاز اول بهشت‌ زهرا(س) جانمايي مي‌شود.
شوراي شهر با تصويب پيشنهادي كه شهرداري تهران در اين لايحه ارائه كرده بود، اجازه داده است در مناطقي از بهشت زهرا (س) بارگذاري دو طبقه و سه طبقه نيز انجام شود.
پيش‌تر، تراكم دو طبقه در بهشت‌ زهرا (س) براي دفن بستگان درجه يك، مرسوم بود اما امسال بازماندگان اموات دفن شده در گورستان پايتخت، مشروط به گذشت حداقل30 سال از سن احداث قبر، مي‌توانند دو طبقه اضافي در همان قبر براي بستگان درجه يك و دو متوفي دريافت كنند كه در اين حالت، بهاي هر طبقه 3 ميليون و 500 هزار تومان خواهد بود. گزارش «دنياي‌اقتصاد» درباره تعرفه‌هاي جديد خدمات سازمان بهشت زهرا (س) حاكي است: امسال شهرداري براي دفن اموات بي‌بضاعت و بلاصاحب مي‌تواند، قبر رايگان اختصاص دهد، اما چنانچه بازماندگان اين اموات، درخواست ايجاد طبقه دوم براي قبر را داشته باشند بايد 700 هزار تومان پرداخت كنند. 11 نوع قيمت متفاوت براي فروش قبر در گورستان تهران بسته به جانمايي قبرها در قبور جديد، فاز يك و فاز دو بهشت زهرا (س) و همچنين متناسب با ظرفيت باقي مانده قطعات، تعيين شده است به اين صورت كه هر چقدر ظرفيت دفن كمتر مي‌شود و تعداد قبرهاي ايجاد شده افزايش مي‌يابد، قيمت فروش قبر نيز بالاتر مي‌رود. حداقل قيمت قبر در فاز 2 رقمي معادل يك ميليون و 500 هزار تومان تعيين شده و براي فاز يك كه قديمي‌ترين منطقه گورستان محسوب مي‌شود، حداقل قيمت 17 ميليون تومان است. با تاكيد رئيس شوراي شهر تهران در جريان تصويب اين لايحه، پيش فروش قبر ممنوع است.

17302
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قدرت IR ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    9 0
    آدم استرس و مضطرب و دلواپس می شود زیرا همه جا پولی شده است بیچاره بازماندگان که بازماندگان که باید غم را فراموش کنند و به فکر پول جور کردن برای خرج بیمارستان و خرید قبر و مراسمات میت باشند فکر کنم خودشان هم نیمه عمر و یا آخر عمر می شوند تا از پس هزینه ها بر آیند.
  • بی نام IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    14 2
    در حکومت اسلامی فروش قبر نباید جایز باشد.؟
  • منتظر IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    7 0
    این رو بخونید و نظر بدین لطفا.. تو شهرستان ما هم متاسفانه قبر خیلی گرون شده و بیشتر مردم از پس هزینه اش بر نمیان نکته اینه که تنها جایی که نمی شه گفت اگه پول نداری خوب نرو همین قبره... اخیرا جمعی از دلسوزان شهر خدمت امام جمعه محترم رفته بودن برای احداث قبرستان جدید صحبت کنن. امام جمعه محترم شهرستان فرموده بودند که من هم مایل هستم مبلغ 50 میلیون تومان در این امر خیر سرمایه گذاری کنم، که این باضافه کمک همون دوستان و همکاری مالکان زمین مقدار قابل توجهی زمین برای افتتاح قبرستان جدید می شد. وقتی برای گرفتن مجوز به مرکز بهداشت مراجعه کردن فرموده بودند که باید زمین حداقل 15 کیلومتر با منطقه مسکونی فاصله داشته باشه.. 15 کیلومتری شهر روستا هس که گفتن بازم باید 15 کیلومتر برین اون ور تر و ...