تسنیم نوشت:

سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی سخنانی در حاشیه مراسم روز معلم که در دانشگاه دفاع ملی برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد تقویت بنیه دفاعی کشور چه برنامه‌هایی برای تحقق این فرمایش دارید، اظهار داشت: امام خامنه‌ای فرمانده کل قوا هستند و در مقام فرماندهی فرموده‌اند که نیروهای مسلح و دفاعی کشور باید آمادگی خود را بالا ببرند و این یک دستورالعمل است، من هم بلافاصله این دستور را به قرارگاه خاتم الانبیا(ص) ابلاغ کردم تا تبدیل به دستورالعمل و اجرایی کنند و بلافاصله به ارتش و سپاه ابلاغ کردم.

وی افزود: من این موضوع را در جلسه ستاد سیاست‌گذاری ستاد کل نیروهای مسلح که فرمانده ارتش، سپاه، وزیر دفاع، فرمانده نیروی انتظامی و فرماندهان قرارگاه خاتم الانبیاء حضور داشتند، ابلاغ و تفسیر کردم و همه ابعاد آن را نیز برای فرماندهان بیان کردم. ابعاد این مسئله این است که دفاع در برابر تهدید شکل می‌گیرد و استکبارجهانی، اسرائیل، انگلیس و نظام سرمایه‌داری با اصل اسلام نابی که امام راحل به بشریت عرضه کرده، مخالف‌اند و به اسلام آمریکایی از نوع سعودی که وهابیت است، راضی می‌شوند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: آنها می‌گویند که گزینه نظامی روی میز است ولی ما آمادگی نظامی خود را سال‌هاست که روز به روز اضافه می‌کنیم و کتابچه‌ای را که در آن وضعیت نیروها و تحلیل‌های نظامی، دفاعی و لجستیکی در آن تدوین شده، هر سه ماه یک بار به محضر مقام معظم رهبری تقدیم می‌کنیم و روی آن تدابیر جدید ایشان را اخذ کرده و به فرماندهان ابلاغ می‌کنیم و مجدداً سه ماه بعد این کار را تکرار می‌کنیم؛ به این ترتیب رشد بنیه دفاعی جریانی دارد.

"فرمان آقا باعث شد من به فرماندهان نیروهای مسلح بگویم که در ماه رجب و شعبان ذکر و عبادت شما، افزایش توان نظامی است و هر کاری که در این جهت انجام دهید، ذکر، معنویت و رشدی است که اسلام، قرآن، پیامبر(ص)، امام زمان (عج) و ملت و رهبر عزیز ما از شما انتظار دارند. پس بروید و تمام نیروها و امکانات خود را بر اساس اولویت‌های دفاعی در برابر تهدیدات نظامی، امنیتی، فرهنگی، سایبری، افزایش بازدارندگی و اقدامات پدافند غیرعامل متمرکز کنید."

سرلشکر فیروزآبادی با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح امروز در بهترین وضعیت است، گفت: آمریکایی‌ها خودشان این موضوع را بارها تست کرده و به مشورت گذاشتند و به این نتیجه رسیده‌اند که رویارویی با نیروهای مسلح و مقتدر متکی به خداوند متعال، برایشان امکان پذیر نیست و این هزینه برایشان قابل تحمل نیست.

وی ادامه داد: اسرائیلی‌ها و عرب‌ها یعنی سعودی‌ها از رویارویی با نیروهای مسلح ایران می‌ترسند و نیازی به تهدید یا محاسبه ندارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به این پرسش که عملکرد مثبت نیروهای مسلح به چه میزان در مذاکرات هسته‌ای تأثیرگذار است، اظهار داشت: اصولاً سیاست خارجی و سیاست دفاعی در امتداد و مکمل یکدیگر هستند و با هم هستند مثل پرچمی که سه رنگ آن با هم جلو می‌رود. منتها در مرحله‌ای که گفت‌وگو و منطق می‌تواند تهدید را برطرف کند، نیازی به حضور نیروی نظامی نیست. بنابراین ما در این مرحله از فرصت استفاده کرده و خود را تقویت می‌کنیم.

سرلشکر فیروزآبادی افزود: نیروی سیاسی از این قدرت و اقتدار ایران حداکثر استفاده را می‌برد و قاعدتاً کسی که می‌خواهد صحبت کند، پشتوانه‌ای ندارد و حتی دو تا توی سرش می‌زنند ولی وقتی پشتوانه کسی قدرت عظیم باشد که خود رئیس جمهور آمریکا هم مجبور شد این را به زبان آورد، مذاکره کنندگان هم حساب می‌کنند و می‌گویند چون ما قدرت جنگ نداریم، پس اقلاً اگر بخواهیم منافع‌مان را تأمین کنیم، در این مذاکرات تأمین می‌کنیم.

وی ادامه داد: مذاکره کنندگان از ما هستند، پس اقتدار ما پشتوانه آنها است و وزیر خارجه وقتی از این پشتوانه مطلع است، قوی‌تر و با اراده‌تر حرف می‌زند، تا وقتی که قدرتی پشت سرش نباشد.

ا1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412728

برچسب‌ها