تسنیم نوشت:

سردار حسین سلامی در مراسم پنجمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همزمان با رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «آن بیست و سه نفر» که عصر امروز در حسینه ثارالله کرمان برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب سنت حسنه‌ای از قدیم داشته‌اند و در ذیل و یا کنار اثر، یادداشتی بر کتاب‌ها نوشته‌اند که این سنت بسیار مهم و موثر است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به جایگاه قلم در قرآن، افزود: هرچه در قرآن کریم مورد پسند پروردگار قرار گیرد، تقدس دارد. قلم نیز یکی از همین موارد است که در قرآن به آن قسم خورده شده است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس سازنده اصلی و جوهره فرهنگ و اعتبار ملت ایران است، خاطرنشان کرد: امام راحل به‌عنوان بیرق‌دار جهاد عظیم در دوران سخت نابرابری‌های قدرت، عظمت خود را در شخصیت ملت ایران تکثیر کرد و از یک نوجوان، انسانی در تراز خود ساخت.

سردار سلامی با اشاره به حضور موثر و پررنگ امام خمینی(ره) در دوران جنگ تحمیلی تصریح کرد: این روح امام راحل بود که ‌ملتی ساخت که بزرگ‌ترین شکست‌ها را بر بزرگ‌ترین امپراتوری تاریخ بشر وارد کردند.

وی با تاکید بر اینکه امروز به ترویج ادبیات مقاومت و جهاد بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم، ادامه داد: این فداکاری‌ها و جنگ‌ها باید با زمان منتقل شوند، کسانی که قدرت قلم فرسایی دارند، می‌توانند با کلام این واقعه‌ها را از هر زاویه‌ معناداری همراه با عظمت  بیان کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: شاید در نخستین پاسخ، اسرار استقامت و جاودانه شدن ترازهای بلند در نظام‌های جهانی در عظمت روح آن 23 نفر نهفته باشد که نمونه و اسطوره قلب‌های بزرگ، دل‌های شجاع و ثبات قدم یک ملت در سخت‌ترین عرصه‌های جهاد و مبارزه با دشمنان بزرگ بودند.

وی افزود: ایران اسلامی به معنای حقیقت قدرت ایمان است، این به مفهوم داشتن انسان‌هایی است که به عنوان یک الگو، اسوه و نمونه می‌توانند برای همه جوانان و نوجوانان نسل‌های آینده به عنوان چشمه‌های جوشانی از تعصب، غیرت، ایمان، شجاعت، گذشت و صبر قلمداد شوند.

سردار سلامی با بیان اینکه تاریخ سازنده هویت و شخصیت ملت‌هاست، خاطرنشان کرد: انسان‌هایی هستند که فرا‌تر از زمان حرکت می‌کنند و منبسط‌تر از مکان تاثیر می‌گذارند، برخی از وقایع نیز همین‌گونه هستند و هرگز گذر زمان آن‌ها را کهنه نمی‌کند و هویت‌ساز هستند و ساختمان حقیقی و شاکله ملت‌ها را می‌سازند و به آن‌ها حیات، بزرگی، عظمت و شکوه می‌دهند.

وی ادامه داد: دامنه اعتبار، منزلت و اقتدار کشور ما که تحت تاتیر شجاعت و ایستادگی بی‌نظیر دلاوران در مقابل دشمن است، این فرصت را فراهم کرده تا به عنوان پرچمدار عزت مسلمانان در هر نقطه راه غلبه کفر را بر مسلمان ببندند و انفعال، یاس و ناامیدی را در جبهه دشمنان اسلام ایجاد کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: امروز به برکت نور هدایت ولی فقیه در عرصه علم و فناوری پیش می‌رویم، سینه فضا را می‌شکافیم، ماهواره در فضا می‌فرستیم و در دانش هسته‌ای در تراز قدرت‌های پیشرفته می‌رسیم، به گونه‌ای می‌شود که جهان قدرتمند بسیج می‌شود تا ما را از رسیدن به این شاخصه بزرگی محروم کند و باز ما می‌ایستیم.

وی تاکید کرد: عظمت امروز، خواست ملت ایران است و تنها ملتی هستیم که توانسته الگوی رفتار قدرت‌های بزرگ را مطابق ایده‌آل‌های خود تنظیم کند و به آن‌ها تواضع یاد دهد و آن‌ها را وادار کنیم در مقابل منطق ما از دیپلماسی ارعاب، زور و تهدید صرف‌نظر کنند و با ملت ایران با احترام و عزت سخن بگویند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =