ایسنا نوشت:

 آیت‌الله احمد جنتی پنجشنبه شب در یادواره پدران آسمانی در مجتمع امام خمینی(ره) قم، با بیان این‌که شهادت سعادتی است که خداوند متعال نصیب هرکسی نمی‌کند، اظهار کرد: خانواده شهدا بودن هم سعادت بزرگی است که خداوند این افتخار را نصیب هرکسی نمی‌کند.

 

وی با اشاره به این‌که حضرت امیر المومنین (ع) علاوه بر این‌که پدر همه امت هستند پدر یتیمان امت هم بودند و بیشتر از دیگران به یتیمان می‌پرداختند چراکه بیش از همه دست محبت بر سر یتیمان می‌کشیدند، عنوان کرد: در حال حاضر بر سر فرزندان شهید هم باید دست محبت کشید چراکه سیره شیعه بودن ما این واجب را برای ما معین کرده است.

 

وی افزود: امروز باید مراقبت از خون شهدا همگانی شود و مراقبت جدی از این حریم صورت بگیرد چراکه این می‌تواند ما را با شهدا محشور کند.

 

دبیر شورای نگهبان با بیان این‌که امت مسلمان ایران و مسؤولان آن باید در حفظ حریم شهدا همتی همگانی بکار گیرند، گفت: فرزندان شهدا نیز امروز مسؤولیتی سنگینی دارند چراکه اگر اشتباهی بکنند در قیامت پدران شان آنان را باز خواست خواهند کرد.

 

وی ادامه داد: مبادا شهیدی در روز قیامت با فرزندانش این‌گونه روبرو شود چراکه شهدا در قیامت مقام شفاعت دارند و این رمزی است که خانواده‌های محترم شهدا باید از آن مراقبت کنند.

 

آیت‌الله جنتی با اشاره به این‌که شهدا امروز برای همه مسلمانان همچون شمعی هستند که در تاریکی راه را به ما نشان می‌دهند، عنوان کرد: باید امروز یاد شهدا با پاسداری از رهنمودهای آنان زنده بماند و خون شریف این شهدا بود که اسلام را زنده نگه‌داشته است.

 

وی افزود: شهدا با اهدای خون خود موجب زنده ماندن اسلام در طول تاریخ معاصر تا زمان ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) شده‌اند.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412837

برچسب‌ها