بنای جدید مسجد مقدس امام حسن عسگری(ع) شهر قم با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و تنی چند از آیات عظام و نیز رئیس دفتر مقام معظم رهبری، افتتاح شد.

در این مراسم مراجع عالیقدر تقلید آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، آیت الله العظمی شبیری زنجانی و آیت الله العظمی سبحانی هم‌چنین حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

براساس این گزارش، این مسجد در قم، چهار راه بازار، به امر مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت الله العظمی گلپایگانی و تحت اشراف مرجع عالیقدر آیت الله لطف‌الله صافی گلپایگانی احداث شد.

مسجد مقدس امام حسن عسکری علیه‌السّلام تنها مسجدی است که به امر امام حسن عسکری علیه‌السّلام توسط احمد بن ‌اسحاق اشعری، وکیل گرانقدر و بزرگوار ایشان در شهر مقدس قم بنا شد.برای بنای شبستان جدید مسجد ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شد که در همه‌ی آن خیران و مردم مشارکت داشتند.

تمام قرآن کریم به طول 9000 متر در ستون‌ها، کناره‌ها، گنبد، گلدسته و مقداری در سطح زیرین این مسجد نوشته شده است.

این مسجد دارای ۲ گلدسته بسیار با عظمت است که یکی از آن ۵۹ متر از سطح شبستان ارتفاع دارد و این مسجد از نظر سرمایشی و گرمایی هم‌چون مسجدالنبی در مدینه است که رو به قبله ساخته شده است.

در این مسجد بسیار هنرآفرینی شده و امید است مرکزی برای تدریس دروس سطوح عالی حوزه‌های علمیه با حضور مراجع تقلید باشد.

شبستان جدید مسجد امام حسن عسکری ظرفیت 2000 نمازگزار را دارد هم‌چنین دارای ۱۸۰ سرویس بهداشتی است، از این نظر برای برگزاری مراسم اعتکاف آماده و مجهز است.

عکس ها از ایسنا

2929