راهپیمایی روزکارگر پس از توقف هشت ساله برگزار شد

راهپیمایی روز جهانی کارگر امروز - جمعه - پس از هشت سال توقف، با مشارکت جمع کثیری از کارگران واحدهای مختلف در تهران برگزار شد.

به گزارش ایرنا، پیش از راهپیمایی کارگران واحدهای مختلف اقتصادی در مقابل خانه کارگر در خیابان ابوریحان تجمع و سپس در صفوفی منظم به سوی خیابان انقلاب و میدان فلسطین راهپیمایی کردند.

حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در جمع کارگران با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید حامی نیروی کار کشور است، توجه بیشتر به معیشت کارگران را خواستار شد.

همچنین در این مراسم کارگران با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار بیمه کارگران ساختمانی، ایجاد امنیت شغلی در کارگاه ها، استخدام کارگران ایرانی به جای کارگران اتباع خارجی و برخی موارد دیگر شدند.

در پایان این مراسم قطعنامه ای از سوی کارگران صادر و از سوی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری قرائت شد.

در این قطعنامه آمده است: از همه کارگران شورا ها و انجمن های اسلامی، تعاونی های مصرف و مسکن، نمایندگان کارگران، کانون های مستمری بگیران و بازنشستگان و به طور خاص از واحد آموزش و امور اعضای خانه کارگر که ستاد گرامیداشت هفته کارگر را در برگزاری همه برنامه ها به ویژه مراسم امروز یاری کردند، تقدیر و تشکر می کنیم و با صدای بلند اعلام می کنیم که به پیمان و میثاقی که در مرقد حضرت امام (ره) با امام و ولایت فقیه بسته ایم، پایبندیم و امیدواریم همانطور که رهبر فرزانه انقلاب صدای کارگران را شیندند و آن را به همه ابلاغ کردند، سایر کارگزاران نظام نیز از این امر تبعیت کرده و قدر کارگران را بدانند.

بر اساس قطعنامه کارگران خواهان آن شدند تا همه ساله راهپیمایی روز کارگر همه ساله در همه شهرهای برگزار شد و از سویی ارتقا و تجدید نظر دستمزد کارگران،بازنشستگان تامین اجتماعی، مستمری بگیران و از کارافتادگان را درخواست کردند.

تولید داخلی و خرید کالا ها و محصولات کارگران و کارخانجات ایرانی باید توسط دولت و سایر دستگاه ها و همچنین عامه مردم مطابق نظر رهبر معظم انقلاب مورد حمایت قرار گیرد، اشتغال کارگر ایرانی درگروی مصرف کالای ایرانی است از دیگر موارد قطعنامه بود.

اجرای دقیق و بی کم و کاست قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور از دیگر موارد مطرحه در قطعنامه بود.

یکی دیگر از موارد قطعنامه اجرای ماده ۱۰ قانون نوسازی بود که با اجرای این قانون کارگران با ۲۵ سال سابقه می توانند بازنشسته شوند.

بیمه کارگران ساختمانی باید برای همه کارگران ساختمانی بی کم و کاست اجرا شود و از کار کارگر ایرانی در برابر کارگر خارجی به شدت حمایت شود، از دیگر موارد قطعنامه بود که توسط صادقی قرائت شد.

همچنین بر اساس قطعنامه، کارگران خواستار امنیت شغلی و لغو قراردادهای موقت و ساماندهی مشاغل پیمانی،شدند.

در این قطعنامه آمده است: نباید ادغامی میان بخش درمان و همچنین بیمارستان های ملکی تامین اجتماعی صورت گیرد.

در پایان این قطعنامه آمده است: از مجلس شورای اسلامی می خواهیم که براساس فرمایش مقام معظم رهبری، ثبات در قوانین کار را سرلوحه قرارداده و فکر تغییر قانون کار به نفع یک طرف را کنار بگذارد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    44 4
    راه پیمائی و قطعنامه و بعدش هیچ و بازهم هیچ