خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران بر فعالیت هسته ای صلح آمیز ایستادگی کرده و اعلام می کند سلاح هسته ای ندارد، این مساله ناشی از تفکر، منطق و سیاست علوی است.

به گزارش ایرنا آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه های اول این هفته نماز جمعه تهران خطاب به مدعیان حقوق بشر اظهار داشت: سیاست شما نه تنها دینی و مسیحی نیست بلکه انسانی هم نیست.

وی اضافه کرد: کسانی که با تیم مذاکره ایران صحبت کرده و می گویند ما به شما اعتماد نداریم، باید بدانند که حرکت و فعالیت های جمهوری اسلامی ایران در بحث انرژی هسته ای منادی سیاست علوی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران بیان کرد: این گونه نظرها در واقع بی اعتمادی به خود آنها است چرا که آنها خود دنیا را به هم می ریزند و چه کارها که نمی کنند و آن وقت ایران را به بی اعتمادی متهم می کنند.

امامی کاشانی ادامه داد: باعث تاسف است که کنگره آمریکا تصویب می کند که عراق باید به سه دسته شیعه، سنی و کرد تقسیم شود البته مردم عراق نیز متحد هستند و به کنگره تو دهنی خواهند زد.

وی با بیان اینکه استکبار آرزوهایی که برای کشورهای اسلامی دارد به گور می برد، یادآورشد: حقوقدانان بشری بدانند که ما بر اساس فرمایش حضرت علی (ع) که خطاب به مالک اشتر فرمود 'عهدت را نشکن و به آن عمل کن هر چند که این عهد با دوست و یا دشمن تو باشد و اگر با دشمن قرار داد بستی و بعد فهمیدی که این قرارداد به ضرر توست باز هم پیمانت را نشکن'، عمل می کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار کرد: دنیا بشنوند و مدعیان حقوق بشری بدانند که عده ای با تحقیر اسلام، اوباشی به عنوان اسلام و تکفیری درست کرده، کاریکاتورهای موهن می کشند و قصد فریب جوانان را دارند.

امامی کاشانی اضافه کرد: این در حالی است که امام اول شیعیان حضرت علی (ع) همواره انسان ها را به وفای عهد سفارش کرده به گونه ای که خطاب به مالک اشتر می فرماید: وقتی با دشمن پیمان می بندی بدان خدا پیمان را قرار داده تا جامعه بشری آرام زندگی کند از این رو به قرار داد خودت عمل کرده و فریبکاری نکن.

وی در ادامه یادآورشد: سیره و روشی که پیامبر اکرم (ص) برای جهان بشریت ارایه کرده تابلوی با عظمت و جمال و جلالی است که جامعه انسانی را به خیر دعوت کرده و حضرت علی (ع) نیز تابلویی از پیامبر اکرم (ص) است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران توضیح داد: حضرت علی (ع) در وفای به عهد بسیار سفارش کردند به گونه ای که عباس محمود عقاد از علمای برجسته سنی مصر درباره آن حضرت می نویسد رمز اینکه حضرت علی (ع) در کعبه تولد یافت این است که ایشان در داخل کعبه صورت به زمین گذاشت و این اعلامی به جهان بشریت بود که سجده صرفا باید برای کعبه باشد و نه بت ها.

امامی کاشانی تصریح کرد: براساس گفته عقاد آنچه که دین حضرت علی (ع) را ممتاز می کرد این بود که دین دیگران عبادت و اجرای احکام بود اما آن حضرت دینش علاوه بر عبادت و اجرای احکام، تامل و تفکر هم بود.

وی با بیان اینکه بنابر عقیده عقاد، فقه حضرت علی (ع) نیز بر پایه تامل، تدبر و عدالت بود، افزود: این درخشش در تمامی اهل بیت علیهم السلام و فرزندان ایشان در طول تاریخ کاملا مشهود و معروف است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه به فضایل ماه مبارک رجب ماه توبه و استغفار اشاره کرد و یادآورشد: در ایام البیض که معتکفین در مساجد به عبادت و توبه پرداخته و خود را برای تمرین بندگی در تمامی طول سال آماده می کنند، کسانی که معتکف نمی شوند نیز می توانند استغفار کرده و اگر تاکنون عهدی را نقض کرده اند توبه کنند.

به گزارش ایرنا ، پیش از اظهارات خطیب امروز نماز جمعه تهران ، حجت الاسلام سید ابوالقاسم شجاعی ، موسس تبیان در سخنانی گفت: حضرت علی علیه السلام در سطح عمیق بندگی الهی است و هیچ گوینده ، نویسنده در جهان تا به امروز نتوانسته در باب امیر المومنین (ع ) آن مرتبه و مقام بندگی را به نگارش در آورد .

وی در آستانه میلاد امیرالمومنین در خصوص فضایل و مناقب آن حضرت اظهار کرد: اینکه حضرت علی علیه السلام چگونه بشری ، عابدی و انسانی است برای بندگان از نظر فکری عجزش ثابت است.

وی اظهار کرد : از زیان دوستان و نویسندگان و محققین در زمینه زندگی امیر المومنین عرض کنم که نمی تواند جایگاه و مقام و منرلت آن بزرگوار دست پیدا کند.

سخنران پیش از خطبه های امروز نماز جمعه تهران ادامه داد : پیشوا و رهبری رمز اصلی موفقیت در اجتماع است و در اساس عالی معارف اسلامی است و اگر آن دوران امیر المومنین (ع ) زمام امور مردم را به دست داشتند ،اسلام قرآن جهانی بود.

حجت الاسلام شجاعی با بیان اینکه در آن دوران پس از پیامبر اکرم (ص) احتیاج به رهبری همچون حضرت علی (ع ) داشتیم ، گفت : حضرت امیر در چنین مرتبه ای است .

وی اضافه کرد : حضرت علی (ع ) برای مردم اسوه و میزان عمل است و در بخشی از دعای ایشان آمده است که سلام ما بر تو ای امیر المومنین میزان عمل در تمام مراتب عالی انسانی هستیم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =