ایسنا نوشت:

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها معتقد است که اگر انتخابات مجلس به صورت حزبی برگزار شود پول‌های کثیف نمی‌تواند در این عرصه نقش آفرینی کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محسن رهامی با اشاره به این‌که هشدار وزیر کشور درباره پول های کثیف بسیار مناسب بود، گفت: وزیر کشور باید در مجلس گزارش کاملی از پول های کثیف ارائه می‌کرد، ولی به دلیل فشارهای برخی نمایندگان مجلس این کار را نکرد.

 

وی با اظهار این عقیده که در سال‌های گذشته پول‌های کثیف وارد عرصه سیاسی کشور شد، افزود: اکنون طرح این مسائل بسیار خوب است زیرا موجب می‌شود مسئولان کشور درباره این پدیده فکر اساسی کنند.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه با بیان این‌که بها دادن به احزاب و تشکل‌های سیاسی مانعی برای نقش‌آفرینی پول‌های کثیف در عرصه سیاست کشور است، خاطرنشان کرد: باید در عرصه‌های انتخابات مشخص شود منابع هزینه‌های انتخابات نامزدها از کجا تأمین می‌شود. در قانون انتخابات آمده است که کلیه احزاب باید درآمدهای خود را به وزارت کشور اعلام کنند. اگر انتخابات به صورت حزبی برگزار شود می‌توان بر منابع مالی نامزدها کنترل داشت.

 

دبیر کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در پایان افزود: به نظر من باید قانونی به تصویب برسد تا در دوره انتخابات همه هزینه‌های نامزدها و منابع این هزینه‌ها مشخص شده و به وزارت کشور اعلام شود تا بدین وسیله پول‌های کثیف در عرصه انتخابات نقش‌ آفرینی نکند.

 

 

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =