خانه ملت نوشت:

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش وزارت کشور برای بازگشایی خانه احزاب در یکسال گذشته، گفت:وزارت کشور در سال منتهی به انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، زمینه های همگرایی احزاب مختلف را با بازگشایی خانه احزاب فراهم کند.

حسین سبحانی نیا  با با بیان اینکه در شرایط کنونی باید احزاب فعال شود، اظهار داشت: در شرایطی که به دنبال استانی شدن انتخابات مجلس هستیم، لازم است نقش احزاب برجسته شود. بنابراین نیاز داریم احزاب در محافل داخلی، سیاسی و اجتماعی نقش برجسته تری داشته باشد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس نهم شورای اسلامی افزود: از این جهت که انتخابات را پیش روی داریم اینکه وزارت کشور تصمیم بر این دارد که خانه احزاب یا مجموعه های حزبی و سیاسی فعال شود نفس حرکت می تواند مثبت باشد.

وی با بیان اینکه همگراییاحزاب مختلف وظیفه وزارت کشور است گفت: یکی از مشکلات بازگشایی خانه احزاب عدم همگرایی احزاب مختلف از جمله احزاب جریان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا است. وزارت کشور باید نقش اثر گذاری در همگرایی اجزاب ایفا کند.

سبحانی نیا تاکید کرد: وزارت کشور باید بتواند مجموعه های حزبی و دبیران کل را در گردهمایی با توجیه های لازم زمینه های و ضرورتهای همگرایی بیشتر را فراهم کند.

این نماینده عنوان کرد: وزارت کشور معاونت سیاسی بیشتر و بهتر می تواند در همگرایی احزاب نقش آفرینی کنند. اما در یکسال اخیر اقدام جدی از آنها دیده نشد. با این حال امیدواریم در سال جاری به فعالیت احزاب و نقش احزب توجه کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: هر چه نشاط جریان های سیاسی و حزبی بیشتر باشد حتما به مشارکت مردم و ایجاد فضای با نشاط سیاسی کمک می کنند امیدواریم در باقی مانده زمان تا انتخابات وزارت کشور نقش آفرین بیشتری در فعال کردن احزاب داشته باشد.
1717

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =