توصیه مرتضی بانک به دلواپسان/ اگر شهید مطهری زنده بود زودتر به اعتدال می رسیدیم

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه به دلواپسان توصیه کرد که کاری نکنند که بجای دلواپس، دلزده شوند، زیرا مردم از این نوع رفتارها گریزان شده‌اند.

به گزارش ایسنا، مرتضی بانک طی سخنانی در همایش منطقه‌ای حزب اعتدال و توسعه در اصفهان با اشاره به سالگرد شهادت استاد مطهری، گفت: آیت‌الله مطهری، دانشمند، عالم و نمونه رفتار منطقی سیاسی بود که امروز از وجود او بی‌بهره هستیم، اما راه او ادامه دارد و معتقدیم اگر مطهری زنده بود مسیر اعتدال زودتر در این کشور به ثمر می‌نشست.

عضو ارشد شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با تشریح شرایط کشور،‌ یادآور شد: ما هنوز نتوانسته‌ایم شرایط خود را چه زمانی که دولت را تحویل گرفته و چه در این زمان، وضعیت کنونی را برای مردم به صورت کامل توضیح داده و تشریح کنیم و این بدلیل نداشتن امکان ارتباط است، رسانه ملی هم ساز دیگری می‌زند.

وی به شرایط اجتماعی اشاره کرد و گفت: دولت قبل کینه و عداوت را پشتوانه خود قرار داد و افراد سیاسی و نخبگان را حذف و دروغ و افراط را در جامعه گسترده کرد؛‌ که ماحصل آن گسترش فضای دوگانگی اجتماعی و بروز گسست اجتماعی بود.

بانک افزود: حذف فعالان سیاسی اصیل و جایگزین کردن نیروهایی که نه چندان با امام (ره) همراه بودند و جایگزینی این شخصیت‌ها به عنوان الگوی فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی که برنامه‌هایش انتهای پیام عمدتاً بر اساس کینه طراحی شده بود و در نهایت حرکت اجتماعی را به سویی سوق داد که جامعه را از درون خالی و شرایطی فراهم کرد که نه کارشناسان و نه نخبگان، نه سخنوران، نه هنرمندان نتوانند در جایگاه اصلی خود قرار گیرند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه افزود: حاکم شدن خود کارشناسی‌ها و خودمحوری‌ها، باعث یأس در بین کارشناسان و مردم شد و آنچه به عنوان فساد مالی و تورم 44 درصدی مطرح است ماحصل این تفکر است.

وی ادامه داد: بدهی فراوان به نظام بانکی و بدهی‌های مربوط به سفرهای استانی و توسعه فقر با دادن یارانه‌های غیرواقعی و افزایش تورم، مشکلاتی است که برای مردم ایجاد شده و کشور سال‌ها اسیر این مشکلات خواهد بود و باید سال‌ها بگذرد تا مسائل حل شود و عقلای زیادی باید بیایند تا تأثیرات این تفکر را پاک کنند.

بانک با انتقاد از پوشش نامناسب اقدامات دولت در رسانه‌ها بخصوص رسانه ملی، گفت: به نظر شما اداره کردن کشور با قیمت نفتی که نصف قیمت نفت سابق است و کاهش تورم 44 درصدی به 15 درصد یک کار سترگ نیست، این در حالی است که همچنان تحریم‌ها ادامه دارد. این برنامه‌ریزی یعنی تکیه به مردم، تکیه به توان داخلی و اقتصاد مقاومتی، آقایانی که راهنمای جامعه هستید واقعیات را ببینید و بشنوید و برای مردم بگویید که این دستاوردها به نفع نظام است. قطعاً ما مشکلاتی داریم اما امروز افق‌های روشن‌تری داریم. امروز سرمایه‌گذار ما مشکلات زیادی دارد اما به‌ آینده خوش‌بین‌تر است زیرا مطمئن است که منطق پشت سر فعالیت‌هاست.

وی افزود:اگر امروز یکی از کارهای غیرحرفه‌ای اقتصادی و سیاسی که در دولت قبل می‌شد انجام شده بود دلواپسان چه می‌کردند، این کسانی که صدایشان از منطقشان خیلی بزرگ‌تر است و امکاناتشان هم از اندوخته و عملکردشان بیشتر،‌ هر چند به این دوستان توصیه می‌کنم که کاری نکنند که بجای دلواپس، دلزده شوند، زیرا مردم از این نوع رفتارها گریزان شده‌اند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با بیان این‌که این دولت در چنین شرایطی مسئولیت را به عهده گرفته، رسانه هم ندارد و نگاه صداوسیما هم انتقادی است، خاطرنشان کرد: در این شرایط من سوالی آیا این فعالیت‌هایی که در حال انجام است متعلق به شخص حسن روحانی است؟! یا فعالیت برای این کشور و برای نظام است؟!، شما که دغدغه نظام را دارید این فعالیت‌ها حاصل تلاش اندیشمندان نظام است که هر روز آن را تخریب می‌کنید که ای کاش نقد می‌کردید.

بانک ادامه داد: امروز حوزه اجتماعی کشور در آرامش و ثبات است و این به معنی بی‌خیالی و بی‌تحرکی و دل‌زدگی نیست، بلکه به معنای حرکت، از بین رفتن فضای تهمت و ارعاب و کاهش فضای امنیتی است. هر چند در حد مطلوب نیست اما این فضای ایجاد شده به گونه‌ای است که هم اندیشمندان و هم فرهیختگان می‌توانند در امور مردم مشارکت نمایند.

وی با بیان این‌که در بحث اقتصادی، در حال حاضر تورم 44 درصدی به 15 درصد و رشد اقتصادی منهای 6 به رشد مثبت 3 رسیده است، افزود: متأسفانه در حال حاضر حدود 5 میلیون بیکار در کشور است که این بیکاری در بین تحصیلکرده‌ها از درصد بالایی برخوردار است و این دغدغه و خطر برای جامعه است، کشور نیاز دارد برای رفع این مشکل به رشد اقتصادی تا میزان 8 درصد برسد و با ایجاد رونق در سطوح مختلف تولید و خدمات بیکاری را مهار نماید که این نیازمند همکاری کارشناسان و صاحب‌نظران و سرمایه‌گذاران در کشور است و زمان زیادی نیاز دارد.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =