توضیح بادامچیان درباره طرحی که شورای نگهبان رد کرد

نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری، مطرح کردن مفاهیمی نظیر "پول کثیف" را نوعی ابزار سیاسی دانست و تاکید کرد:کسی منکر این پدیده در امری چون انتخابات نمی‌شود اما مگر این موضوع چند درصد را شامل می‌شود؟

به گزارش «نسیم»، اسدالله بادامچیان نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در کاشان گفت: زمانی که هر یک از دوستان به عرصه می‌آیند مدعی هستند که می‌خواهیم جلوی مفاسد را بگیریم.

این فعال سیاسی با یادآوری نمونه‌هایی از سیاسی‌کاری در سال‌های اخیر، تهدید به بیان مفسدان و رانت‌خواران از سوی رئیس جمهور پیشین را یادآور شد و گفت: در صورت وجود چنین افرادی باید آنها برخورد صورت می‌گرفت و اسامی آنان به قوه قضاییه داده می‌شد.

وی مطرح کردن بحث پول‌های کثیف را نیز ادامه رویه استفاده سیاسی مسئولان قلمداد کرد و افزود: کسی منکر این پدیده در امری چون انتخابات نمی‌شود اما مگر این موضوع چند درصد را شامل می‌شود که به این صورت اعلام می‌‌گردد؟

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مطرح کردن این بحث نیز نوعی استفاده سیاسی است که باید تا پایان سال جاری انتظار طرح چنین موضوعاتی را در کشور داشته باشیم.بادامچیان همچنین در خصوص تصویب کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس عنوان کرد: مضرات این طرح بیشتر از فواید آن است و موجب بروز مشکلات جدی در نحوه ورود نماینگان به مجلس می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در مجلس پنجم مطرح و در ششمین دوره مجلس به تصویب رسید گفت: همچنان‌ که در آن دوران توسط شورای نگهبان این طرح رد شد احتمال رد شدن این طرح که از سوی مجلس نهم مطرح شده توسط شورای نگهبان نیز وجود دارد.

بادامچیان در ادامه با اشاره به حواشی پیش آمده در خصوص طرح لزوم تأیید صلاحیت نمایندگان مجلس نهم عنوان کرد: منظور تنظیم‌کنندگان این طرح کنار گذاشته شدن نظارت شورای نگهبان نیست بلکه آنها نگران اعمال نظرهای جناحی برخی از فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در خصوص تأیید صلاحیت‌ها هستند.

وی تصریح کرد: بعضی نمایندگان موافق این طرح معتقدند به واسطه آنکه بدنه دولت گرایش اصلاح‌طلبانه دارد و با توجه برخی رفتارهای باندی در آن و جابجایی فرمانداران و بخشداران با رویکرد حزبی و جناحی، محتمل است در تأیید صلاحیت‌ها از سوی زیرمجموعه وزارت کشور نگرش‌های باندی به وجود آید.

نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تأکید کرد: بنابراین نگرانی‌های نمایندگان ارائه کننده این طرح، برخی از فرمانداری‌ها و استانداری‌ها و به طور کلی گروه‌های نظارتی وزارت کشور است و به‌هیچ عنوان حذف رویه تأیید صلاحیت‌های شورای نگهبان برای نمایندگان فعلی مطرح نیست که باید به‌طور روشن در این طرح قید می‌شد.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =