معاون رئیس جمهور :شوراهای روستایی به جایگاه واقعی خود آگاه نیستند

مراسم روز شورا در شهرستان ساوجبلاغ با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، برگزار شد.

سحر عادل خبرگزاری خبرآنلاین -البرز:معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رييس جمهور، گفت: هر كس استبداد راي داشته باشد، ديگران را حقير مي بيند، از اين رو براي استفاده از ديدگاه هاي مردم و جلوگيري از استبداد و خود كامگي شورا هاي شهر و روستا تشكيل شدند.
«ابوالفضل رضوي» افزود: شورا هاي روستايي هنوز به جايگاه واقعي خود پي نبرده و مطالبات مردم روستايي را به درستي از دولت دريافت نمي كنند و اين امر بار مسئوليت دولت را كم مي كند و اين امر به ضرر مردم و به نفع دولت است.
وي خاطر نشان كرد: اين نكته حائز اهميت است كه هيچ يك از ارگان هاي دولتي بدون راي شوراي شهر اجازه انجام كاري را ندارند، البته اين موضوع در مورد شوراي روستايي نيز صدق مي كند، ولي اعضاي شورا به اين مساله آگاه نيستند.
اين مسئول افزود: شوراهاي روستايي براي توسعه روستاها تاسيس شدند، اگر روستاها به خوبي اداره شده و توسعه يابند، حاشيه نشيني در اطراف شهر ها به اندازه قابل توجهي كاهش پيدا كرده و از معضلات استان ها به خصوص البرز، كاسته مي شود.
رضوي اظهار كرد: در دولت تدبير و اميد برنامه هاي متعددي براي توسعه روستاها و ايجاد بستر مناسب براي فعاليت روستاييان وجود دارد، كه اهم آن ايجاد شركت هاي سهامي عام و خاص است، كه در اين خصوص با كمترين سپرده وام هاي با نرخ سود 3 درصد ارائه مي شود، كه وثيقه آن كارت يارانه سهام داران است.
وي با اشاره به وضعيت مطلوب در آمد روستاييان البرز، افزود: اكنون از 31 استان كشور 22 استان در بخش درآمد روستاييان با ضعف مواجه است و درآمد روستاييان از هزينه هاي زندگي آنها كمتر است، ولي جاي خرسندي دارد كه استان البرز با چنين معضلي در روستا ها رو به رو نيست.
اين مسئول گفت: اكنون در يكي از استان هاي كشور 80 شركت تعاوني توسعه روستايي راه اندازي شده است، كه روستاييان با ارائه طرح هاي خود به فرمانداران مي توانند از تسهيلات ويژه در كمترين زمان بهرمند شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =