مهر نوشت:

معاون اقتصادی بانک مرکزی با اعلام واگذاری تعیین نرخ سود سپرده‌های کمتر از یکسال به بانک‌ها گفت: نرخ‌های سود جدید از فردا لازم‌الاجرا است.

پیمان قربانی با اشاره به ابلاغ بخشنامه جدید نرخ‌های سود بانکی به بانک‌ها و لازم الاجرا شدن آن از روز چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در تمام شعب بانک‌های سراسر کشور گفت: این بخشنامه دیروز به بانک‌ها ابلاغ شد.

معاون اقتصادی بانک مرکزی همچنین با اعلام اینکه این بانک تعیین نرخ سود سپرده‌های بانکی کمتر از یکسال را به خود بانک‌ها واگذار کرده است، تصریح کرد: بر این اساس بانک‌ها می‌توانند خود نسبت به تعیین این نرخ‌های سود سپرده متناسب با محصولات در دوره‌های کمتر از یکسال نرخ‌گذاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شورای پول و اعتبار نرخ‌های سود سپرده یک‌ساله و تسهیلات را مشخص و تصویب وابلاغ کرده است، بنابراین بانک‌ها می‌توانند نرخ سود تسهیلات کمتر از یکسال را خود تعیین کنند که باید در فضای رقابتی این کار صورت گیرد.

براساس مصوبه سه‌شنبه هفته گذشته شورای پول و اعتبار حداکثر نرخ سود سپرده‌های بانکی (یکساله) ۲۰ درصد، نرخ سود تسهیلات مشارکتی ۲۴ درصد، نرخ سود تسهیلات عقود مبادله ای ۲۱ درصد، نرخ سود اوراق مشارکت ۲۱ درصد، نرخ سود تسهیلات لیزینگ ۲۱ درصد، نرخ سود تسهیلات مسکن از محل صندوق پس‌انداز ۱۴ درصد و از محل اوراق حق تقدم ۱۶ درصد و نرخ سود تسهیلات مسکن مهر درخصوص قراردادهاي جديد ۱۱ درصد شده است.

براساس مصوبه شورا نرخ سود سپرده‌های بانکی با کاهش ۲ درصدی از ۲۲ به ۲۰ درصد کاهش یافت. نرخ سود عقود مشارکتی که پیش از این ۲۸ درصد بوده است، با ۴ درصد کاهش همراه شد و نرخ سود عقود مبادله ای با کاهش یک درصدی از ۲۲ به ۲۱ درصد رسید.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    4 1
    اقتصاد دستوری نیست