۰ نفر
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶

دو چهرۀ دیگر جمهوریخواه به کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اضافه شدند. بن کارسون که جراح مغز و اعصاب است، روز دوشنبه با اعلام خبر نامزدی خود برای این انتخابات با بیان اینکه سیاستمدار نیست تاکید کرد به دعوت مردم وارد این کارزار شده است.

   

 

 

به گزارش وب سایت شبکه خبری یورنیوز، بن کارسون که از حمایت محافظه کاران افراطی از جمله طرفداران جنبش تی پارتی برخوردار است تاکنون عضو هیچ حزب سیاسی نبوده است. وی یکی از مخالفان سرسخت برنامۀ اصلاحات بیمۀ درمانی ارائه شده توسط باراک اوباماست و با انجام عمل جداسازی برادران دوقلوی بهم پیوسته بیندر در سال ۱۹۸۷ به شهرت رسید.

بن کارسون که مدال آزادی ریاست جمهوری آمریکا را به همین خاطر کسب کرده، بعد از انجام سخنرانی صبحانۀ دعای ملی در فوریۀ سال ۲۰۱۳ و انتقاد از باراک اوباما که به طور گسترده در رسانه های این کشور پخش شد، به یکی از چهره های مورد حمایت محافظه کاران در آمریکا تبدیل شد.

کارلی فیورینا، مدیرعامل سابق شرکت فناوری هیولت پاکارد نیز روز دوشنبه از ورود خود به کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر داد. وی در فیلم انتخاباتی خود با انتقاد از هیلاری کلینتون، دیگر زن حاضر در این رقابت ها او را غیرقابل اعتماد خواند.

کارلی فیورینا احتمالا تنها زن حاضر در این انتخابات از حزب جمهوریخواه است و تنها سابقۀ سیاسی وی به حضور در رقابت های سناتوری در سال ۲۰۱۰ بازمی گردد که در جریان آن شکست خورد و از حضور در سنای آمریکا ناکام ماند.

با ورود این دو به کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا، شمار نامزدهای جمهوریخواهان به پنج نفر می رسد. در مقابل، هیلاری کلینتون، وزیر خارجۀ سابق امریکا تاکنون تنها نامزد حزب دموکرات این کشور معرفی شده که از حمایت باراک اوباما نیز برخوردار است.

وی از زمان آغاز کارزار انتخاباتی خود، با جنجال هایی از سوی محافظه کاران روبرو شده که از آن جمله می توان به مسالۀ کمک های خارجی به بنیاد غیرانتفاعی وابسته به هیلاری کلینتون و همچنین استفاده از ایمیل شخصی در مکاتبات دولتی توسط وی اشاره کرد. حمله به سفارت بن غازی در سال ۲۰۱۲ نیز که در زمان وزارت خارجۀ وی اتفاق افتاد، از دیگر مسائلی است که جمهوریخواهان برای فشار بر هیلاری کلینتون از آن استفاده می کنند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۱۶ برگزار خواهد شد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    6 5
    فقط جمهوری خواه