۰ نفر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰

ایسنا نوشت:

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت با بیان این که با وجود تحریمها و فشارها صادرات نفت ایران افزایش یافته است، اظهار کرد: صادرات نفت ایران 8 درصد بیشتر از برنامه تصویب شده مجلس بوده است.

منصور معظمی در نخستین همایش راهکارهای افزایش سهم بخش خصوصی در بازارهای بین المللی انرژی در جریان دومین روز برگزاری بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت همچنین به مصرف بی رویه انرژی در کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون شدت مصرف انرژی در ایران 9 برابر ژاپن، 2.2 برابر عربستان و 3.5 برابر جهان است که زنگ خطری برای اقتصاد کشور است.

معاون وزیر نفت گفت: بر اساس بخشنامه ابلاغی وزیر نفت امسال باید در مجموع 20 میلیون تن مازوت و گازوییل صادر شود.

معظمی با بیان این که با افزایش تولید گاز و گازرسانی به نیروگاهها و صنایع بخش عمده ای از سوخت مایعی که در اختیار آنها قرار می گرفت آزاد می شود، افزود: بر اساس بخشنامه ابلاغی وزیر نفت باید سالانه 20 میلیون تن مازوت و گازوییل (روزانه 40 میلیون لیتر مازوت و 10 تا 12 میلیون لیتر گازوییل) باید صادر شود که کار دشواری است.

وی در ادامه با بیان این که تا پایان پارسال 80 میلیارد دلار پروژه در قالب بند «ق» تبصره 2 در شورای اقتصاد تصویب شده است که عملیات اجرایی آن امسال آغاز می شود، گفت: با اجرای این طرحها که بخشی از آن به بخش گازرسانی اختصاص می یابد، پوشش گازرسانی که تنها 87 درصد کنونی تا سال 97 به 98 درصد می رسد.

معظمی تصریح کرد: برای گازرسانی به روستاها و شهرهای کوچک امسال 6 هزار میلیارد تومان تعیین شده که هم اکنون سه هزار میلیارد تومان آن تامین اعتبار شده است.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =