غفور می تواند برای تیم ملی بازی کند اما باز هم همه چیز به نظر کواچ بستگی دارد.

مهری رنجبر - خبرگزاری خبرآنلاین؛ امير غفور پشت خط‌زن تيم ‌ملي واليبال با پرش برگشت. او كه با شروع تمرين به خاطر مصدوميت كهنه كتفش و البته شكستگي انگشتش جدا تمرين مي‌كرد و حتي بعضي‌ها حضور او در ليگ جهاني را مبهم مي‌دانستند، رسيد. غفور كم‌كم دست به توپ شد و مثل بقيه تمرين توپي انجام مي‌داد و اسپك مي‌زد اما بدون پرش. همان موقع سيامك افروزي پزشك تيم دليل نپريدن غفور را به انگشتش ربط داد: «غفور به خاطر انگشتش پرش نمي‌كند. او فعلاً مجبور است روي زمين اسپك بزند تا انگشتش جوش بخورد و وضعيت نگران‌كننده‌اي ندارد.» اما روزهاي سخت تمرين بدون پرش هم برايش گذشت و او بالاخره با اجازه سيامك افروزي پزشك تيم بعد از 14، 15 روز بالاخره پريد و اسپك زد. پشت خط‌زن تيم‌ ملي گچ انگشت شكسته‌‌اش را بعد از جوش خوردن باز كرد و آتل مي‌بندد تا توپ نخورد. از طرفي كتف مصدومش به شرايطي رسيده است كه او راحت مي‌تواند با پرش اسپك بزند.
سيامك افروزي پزشك تيم ‌ملي واليبال در  اين باره مي‌گويد: «هفته پيش گچ انگشت امير غفور را باز كرديم و آتل بستيم تا توپ نخورد. او از شنبه ديگر آزاد شد براي زدن اسپك با پرش.» استارت پرش براي غفور اما به معناي پايان دوره درمان شد. هر چند بايد محتاط‌تر كار كند. البته افروزي ششدانگ حواسش در تمرين به او بود. حتي وقتي غفور بي‌محابا مي‌پريد و اسپك مي‌زد پزشك تيم به او گوشزد مي‌كرد حواسش باشد. افروزي درباره او مي‌گويد: «با امير كه صحبت كردم، مي‌گفت 80 درصد درد كتفش كم شده است كه اين مسئله براي بازي ايده‌آل است. او به خاطر اينكه در ليگ هم خيلي بازي نكرده است، حالا نياز به بازي دارد. او حالا مي‌تواند بازي كند و بقيه‌‌اش به نظر كواچ سرمربي تيم برمي‌گردد.»
پزشك تيم ‌ملي واليبال معتقد است تنها بازي رسمي مي‌تواند وضعيت پشت خط‌زن ملي‌پوش را مشخص كند: «وضعيت كتف امير تا بازي نكند، مشخص نمي‌شود. امير هنوز در هيچ بازي رسمي‌اي محك نخورده است. پزشكي هم 2، 2 تا 4 تا نيست. با شرايطي كه ديدم و با تجربه‌اي كه دارم، مي‌گويم در اين يك ماه تا به حال همه چيز عالي پيشرفته است. خيلي خوب است كه او 80 درصد دردش كم شده است. روي او خيلي تمركز كرديم و خودش هم خيلي كمك كرد. نتيجه هم بد نبود‌. امير هر روز بهتر از ديروز بود.» غفور با اينكه تازه در شرايط نرمال، تمرين توپي مي‌كند اما از بقيه تمرينات نزده است چرا كه بايد شرايط تمريني و بدني‌‌اش را در حد ايده‌آل نگه مي‌داشت. به خاطر همين تمرينات وزنه را انجام مي‌داد تا از بقيه عقب نماند. به نظر پزشك تيم ‌ملي بعيد نيست براي محك غفور او در فنلاند بيشتر بازي كند: «به خاطر اينكه امير غفور خيلي بازي نخورده، احتمالاً در فنلاند او بيشتر بازي مي‌كند تا ميزان پيشرفت 20 درصد مانده هم مشخص شود.» البته اسلو بودان كواچ سرمربي تيم ‌ملي هم كمي نگران است، طوري كه مي‌گويد: «من نگران غفور هستم چرا كه او بازيكن خوبي است اما زمان زيادي است كه بازي نكرده. مي‌دانم او بازيكن جنگنده‌اي است و اميدوارم كه به ليگ جهاني برسد.»

 

 

 

251 41

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدی IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    2 12
    سلام دوست داشتم بدونم این 80 که بارها توسط پزشک امیر غفور عزیز عنوان شده آیا با ابزار خاصی محاسبه شده؟ چون توی جامعه بارها از این دست درصدها، البته از سوی افراد غیرمتخصص عنوان می شود که مشخصاً صحیح نیست. خیلی ممنون.
  • سعید حقیقی RO ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    26 1
    با وجود اینکه بازیکنان ما در حمله ، دفاع روی تور ، دفاع عقب زمین پیشرفت زیادی داشتند ولی در زمینه سرویسهای قدرتی و امتیاز آور توفیقی نداشته اند به جز تعداد کمی از بازیکنان. کاش مربیان ما بتوانند این کیفیت را تقویت کنند. امروزه سرویس بخش مهمی از والیبال است که انتظار می رود مربیان باشگاهی نیز به آن توجه کنند.
  • مهدی IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    5 15
    سوهان روح ماست این غفور عزیز