خطیب نمازجمعه تهران با بیان این که چهره اسلام واقعی درجریان اتفاقات امسال یمن به دست ایران اسلامی ظاهرشد، گفت: آن مدعیان اسلام دروغین آدم می کشند و ایران اسلامی در فکر رساندن دارو و غذا به آنها است مرحبا به این ایمان و این ایران.

به گزارش ایرنا، آیت الله «محمدعلی موحدی کرمانی» در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران افزود: مساله مهم امروز ما مساله یمن است . مهمترین مساله جهان اسلام و بلکه جهان بشریت است.

وی ادامه داد: این جنایات فجیع که می شنوید و در صحنه های تلویزیون می بینید که متوجه به مردم مظلوم بیگناه یمن شده است ، کودک و زن و پیر وجوان و همه را به نابودی کشانده است به دست دولتی انجام گرفته که خود را محور کشورهای اسلامی می داند. خود را خادم الحرمین می نامد.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: ای کاش این عناوین را به خود نمی بستند. ای کاش دنیا می گفت این جنایات ارتباطاتی با اسلام ندارد. اما شما ها با این جنایت هایتان چهره اسلام را در دنیا زشت کردید.

موحدی کرمانی خطاب با آل سعود با بیان این که مردم در دنیا به شما به عنوان کشوری که دو حرمین شریفین در کشورتان هست و سنگ اسلام را به سینه می زنید، نگاه می کنند گفت: به مردم می گویید قرآن بخوانید، مردم این جنایات را از شما می بینندکه با این ادعاها اینطور همه را به خاک و خون می کشید.

وی اضافه کرد:مردمی که می گویند ما دنبال کرامت انسانی هستیم و می خواهیم بر سرنوشت خودمان حاکم باشیم. ما سلطه بیگانه را نمی خواهیم بپذیریم و نخواهیم پذیرفت اینگونه رفتار می کنید. شما به عنوان یک کشور مدعی اسلام با این کارها چهره اسلام را در دنیا زشت می کنید.

خطیب نمازجمعه تهران به پیام مقام معظم رهبری به جوانان غرب اشاره کرد و یادآور شد: خدا را شکر می کنیم رهبری آگاه و بیدار به ما عنایت کرده که درآن نامه فرمودند شما جوان های غرب اسلام رااز متن اسلام بگیرید و بشناسید و به کار این مدعیان اسلام کار نداشته باشید اینها دروغ می گویند و صد در صد از اسلام بیگانه هستند.

موحدی کرمانی به ائتلاف کشورهایی که به یمن حمله کردند اشاره کرد وگفت: در جریان جنگ یمن کشورهای به ظاهر اسلامی هم که حمایت از عربستان می کنند، رسوا شدند.

وی با بیان این که در جنگ یمن مجامع جهانی هم رسوا شدند، افزود: مجامع جهانی که دم از حقوق بشر و دموکراسی می زند رسوا شد. آمریکا که این طورسنگ حمایت از حق انسانی و حقوق بشر را به سینه می زند هم رسوا شد. اینها همان گروه منافق هستند که در عمل دشمن انسانیت و در ادعا خود را حامی می دانند.

خطب نمازجمعه تهران با بیان این که مردم عربستان هم در این زمینه باید امتحان خودشان را بدهند گفت: شما که می نشینید ساعت ها قرآن می خوانید و به شما می گویند قرآن بخوانید چقدر از قرآن فهمیدید. آیاتی که می خوانید در آن تدبر کنید. ببینید چه می خوانید. قرآن که اجازه نمی دهد شما در مقابل ظالم ساکت بنشینید.

موحدی کرمانی با بیان این که چرا ابراز تنفر از حکومت ظالم نمی کنید؟ گفت: البته در گوشه هایی از عربستان ندای بیزاری از این حکومت ظالمانه هست ولی کم است.

وی تاکید کرد: اگر تمام عربستان یکپارچه فریاد برائت و بیزاری از ظلم این ظالمان سر دهد آن وقت سرنوشتش ، سرنوشت ایران اسلامی خواهد شد که ظالم با جنایاتش نابود خواهد شد.

خطب نمازجمعه تهران ادامه داد: حرمین شرفین اسیر دست این حکومت ظالم شده است. کعبه و مدینه را باید از دست این ظالمان آزاد کنند. اینها اسیرند.

موحدی کرمانی خطاب به مردم عربستان گفت: مردم عربستان شما این قرآنی را که جلوی خود گذاشتید و مرتب می خوانید می فهمید شما بیایید از دشمن ابراز تنفر کنید؟ چه می شود؟ یا این تنفر کشور عربستان را پر می کند و ظالم را فراری می دهد و یا بدست ظالم شهید می شوید و شهادت هم که نعمت بزرگی است از چه می ترسید و نگران هستید؟

وی با بیان این که عمر حکومت ظالمانه آل سعود تمام شده است اظهارداشت: قرآن می فرماید انسانهای ظالم و منحرف، حکومت های آلوده ضد مردمی. وقتی اراده می کنیم این حکومت ها را ساقط کنیم راه سقوط را پیش می گیرند و فساد و ظلم را بیشتر می کنند و با همین ظلمشان نابود می شوند آنچنان که شاه نابود شد و فرار کرد.

خطب نماز جمعه تهران یادآور شد: این رژیم سفاک و کودک کش و مدعی اسلام تا امروز 4 هزار شهید ، 7 هزار مجروح در یمن به جا گذاشته و 900 مکان خدمت رسانی را منهدم کرده و امکان مداوای مجروحین وجود ندارد.

وی در ادامه به مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: به نظر می آید که غرب و آمریکا و آقای آمانو در خصوص مذاکرات هسته ای دچار یک توهم و ذوق زدگی شده اند.

موحدی کرمانی یادآورشد: سناتور آمریکایی می گوید توافق ما مشروط به ، به رسمیت شناختن اسراییل توسط ایران باشد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این که آمانو می گوید بازدید از تاسیسات نظامی ایران باید از شروط توافق باشد گفت: ما به آمانو و طرف مقابل می گوییم دست از این خیال پردازی ها بردارید بدانید ایران همان ایران است و همان مقاومتی که طی سالها داشته باز هم خواهد داشت.

** آرزوی به رسمیت شناختن اسراییل توسط ایران را به گور خواهید برد

وی گفت: اینها توقع دارند که ایران، رژیم صهیونیستی اسراییل را به رسمیت بشناسد؟ کدام اسراییل؟ همان اسراییلی که نظامیانش در جنگ 50 روزه تابستان گذشته تعداد کثیری غیرنظامیان فلسطینی را به قصد تفریح مورد کشتار قرار دادند.

موحدی کرمانی یادآورشد: این رژیم سفاک 44 غیرنظامی فلسطینی را در اردوگاه های تحت حمایت سازمان ملل به شهادت رسانده و این جنایات به قدری ضدانسانی بوده که واکنش تند نمایندگان اروپا را هم در پی داشته است.

خطب نمازجمعه تهران افزود: ما به آقای آمانو و به این غربیان و آمریکا می گوییم آرزوی به رسمیت شناختن اسراییل و آرزوی گنجانده شدن شرط بازدید از تاسیسات نظامی ایران را در توافق هسته ای به گور خواهید برد.

وی درادامه یادآور شد: آقای اوباما در کمپ دیوید به بعضی از کشورهای خلیج فارس که شرکت نکردند یا رییس جمهور آنها شرکت نکرده تذکر می دهد ومی گوید از ایران نترسید بلکه از اختلاف درون خود بترسید. عجیب که اوباما هم توصیه به وحدت نیروهای ضد اسلام می کند.

موحدی کرمانی به پیروزهای حزب الله لبنان و سوریه اشاره کرد و گفت: بشارتی هم بدهم که حزب الله لبنان پیروزهای جالبی را بدست آورده و آن طوری که به من اطلاع دادند ارتفاعات بین مرز لبنان و سوریه که این ارتفاعات بیش از سه سال در اشغال النصر بوده را آزاد کردند.

خطیب نمازجمعه تهران به مساله تجزیه عراق اشاره کرد و گفت: مساله توطئه تجزیه عراق به سه دولت شیعه، سنی و کرد در کنار توهم سوریه بدون بشار اسد از سلسله خیانت های آمریکایی است که ناشی از خواب های پریشان واشنگتن است که خداوند به دست رزمندگان عراق و سوریه آمریکا را به طور قطع از خواب غفلت بیدار خواهد کرد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 416721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =