ساکنین شهرک اکباتان برای چندمین بار اعتراض خود را نسبت به ساخت و ساز غیرمجاز و تخریب محیط زیست نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از گذشت چند ماه، هنوز اهالی فاز 2 شهرک اکباتان در مقابل ساختمانی که موجب تخریب فضای سبز این محل شده تجمع می کنند و اعتراض خود را نشان می دهند.

این بار نیز اجتماع معترضین از ساعت 6 تا 8 ادامه داشت و اعتراض کنندگان با سردادن شعارهایی مثل «ساخت و ساز بی قانون، تخریب باید گردد/ فرمایش رهبری اجرا باید گردد»، «اکباتان بیدار است از ساخت و ساز بیزار است» و «نیروی انتظامی، حمایت حمایت» نارضایتی شان را ابراز کردند.


اهالی این شهرک معتقند که زمینی که توسط شهرداری برای ساخت یک موسسه فرهنگی اختصاص پیدا کرده، فضای سبز است و به عنوان بوستان محلی شناخته می شود.

در پایان این تجمع، قطعنامه ای توسط معترضین مبنی بر این که اهالی اکباتان تا تخریب این سازه غیرقانونی از پای نخواهند نشست و از راه های قانونی و مدنی به اعتراضات خود ادامه می دهند خوانده شد.این افراد از شهردار خواستند تا به خواسته هایشان توجه کند.

45304

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • همشهری A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    17 0
    شهرداری بنظر میرسد فقط به فکر منافع عده خاصی است ساختمان ما میلاددر شهرک ژاندارمری خیابان بهار واقع شده حدود 1617 سال جلو ساختمان درختکاری شده بود که بعد از این مدت یکشبه درختان را قطع کردند و شروع به ساختمان سازی نمودند هر چه هم اهالی اعتراض کردند ره به جایی نبردند هیچ کس هم پاسخگو نیست
  • بهروز IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    17 2
    با سلام من خودم ساکن این شهرک هستم . واقعا از وقتی هایپر تو این شهرک درست شده مشکلات بسیار زیاد ی برای ما یوجود امده ؟واقعا خیابانها گنجایش نداره ی پروژه غیر حرفه ای ...متاسفانه شهرداری فقط برای گرفتن مالیات و پول در اوردن هرجای به هر کسی مجوز می دهد واقعا عبورو مرور سخت شده البته هنوز بصورت کامل را نیافتاده و اون زمان بنظرم تو محلمون ساعتها در ترافیک باشیم ............................... ما از شمال هم گرفتار ترافیک ستاری هستیم کوروش از غرب هم ترافیک میدان ازادی ......با 34 تا پارک کوچک ی سوال دارم اقای شهردار نمی شد فضا رو پارک کرد و توش یکسری وسایل ورزشی و تفریحات سالم ایجاد کرد یا ی کتابخانه فقط برج و مال با تشکر از شما برای درج خبر اقای شهردار تهران ؟..
  • بی نام A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    7 0
    این ساخت و سازها زندگی در اکباتان را روز به روز سخت تر می کنه ترافیک فزاینده ؛کمبود پارکینگ ،کمبود فضای سبز کمبود ا.
  • ع.ج 1 IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    6 0
    در شهرک اکباتان تا ند سال قبل زمینهای خالی قرار داشت .بخشی از اینزمینهای خالی فضای سبز بود و بخش دیگر فضای خالی بین فاز1 و فاز2 قرار بود به فضای سبز بزرگی تبدیل شود که تابلویی نیز پیرامون احداث آن در محل نسب بود. متاسفانه در چند سال اخیر این زمینهای خالی و فضاهای سبز یکی پس از دیگری تخریب و به صورت غیر قانونی به مکانهای با کاربری های مختلف تبدیل می شود که عظیمترین آن پروژه مگامال است.که نمونمه اخری آن دارالقرانی است که در ظلع جنوبی بلوک 19 فاز 2 با تخریب فضای سبز شهرک بنا شده است.متاسفانه در حالی که محدوده شهرک اکباتان و بیمه داری 4 مسجد و تعداد متعددی مراکز فرهنگی اسلامی است مشاهده میشود که در اغلب این مراکز فضاها به جای کار فرهنگی تجاری شده است ...
  • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    6 0
    امروز همه مساجد شهرک اکباتان بخش قابل توجهی از فضای خود را تجاری و به مشاغل آزادی نظیر کترینگها ، میوه فروشی ها ، لبنیاتی ها ، فست فود ها و ... اجاره داده اند و در حالی که تقریبا فضای مساجد به غیر زمانهای نماز خالی است مسئولین اینگونه بی رحمانه به جان فضای سبز شهرک افتاده و دارالقرآن بنا میکنند.البته ترس اصلی این است که تا اینجای کار تخریبها بیشتر در محدوده جنبی شهرک بوده ولی شهرک فضاهای سبز اختصاصی در هر بلوک دارد که جزء مشاعات هر بلوک است و در واقع مالکیت اختصاصی دارد اما شنیده ها حاکی از آن است که متاسفانه شهرداری قصد تصرف این فضاها را نیز دارد.فضاهایی که هرکدام حاوی بیش از 50 اصله انواع درخت است و بیم ان میرود که قدرت شهرداری بر قانون نیز غلبه کرده و این فضاها نیز از دست برود.