۰ نفر
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۲

اقتصادنیوز نوشت:

مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند با شکل گرفتن تغییرات سیاسی در آرژانتین پس از انتخابات پیش‌رو در ماه اکتبر ممکن است قیمت جهانی سویا با سقوط مواجه شود.
به گزارش سایت اگری‌مانی، مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند با شکل گرفتن تغییرات سیاسی در آرژانتین پس از انتخابات پیش‌رو در ماه اکتبر ممکن است قیمت جهانی سویا با سقوط مواجه شود. در این گزارش آمده است چنانچه اتفاقات سیاسی منجر شود کشاورزان حتی بخش کوچکی از ذخایر خود را وارد بازار کنند ما با سقوط قیمت مواجه خواهیم شد.

بر اساس گزارش وزارت کشاورزی آمریکا زمان انتخابات اکتبر در آرژانتین درست کمی پس از شروع سال زراعی 16-2015 در این کشور است. در این زمان کشاورزان رقمی در حدود 32 میلیون تن سویا در انبارهای خود به صورت ذخیره دارند.

این میزان سویا نزدیک به 37 درصد کل ذخایر سویا در جهان است. این افزایش ذخایر پس از آن رخ داد که در پی افت ارزش پزو کشاورزان به جای پول اقدام به نگهداری غلات کردند.

براساس قوانین صادرات سویا بر خلاف ذرت و گندم دچار محدودیت نیست از این رو احتمال افزایش صادرات این محصول در صورت وقوع تغییرات بسیار بالاست از سوی دیگر همین موضوع منجر شده است قیمت‌های داخلی و جهانی سویا برای آرژانتینی‌ها اختلاف چندانی نداشته باشد.

قیمت سویا در آخرین معاملات انجام شده در بازارهای بین‌المللی 9دلار و 53 سنت در هر بوشل ثبت شده است.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =