۰ نفر
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
تصویر واقعی ویلیام شکسپیر را ببینید

چهره واقعی شکسپیر در یک کتاب 400 ساله یافت شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به گفته متخصصان این نقاشی که در یک کتاب 400 ساله گیاه‌شناسی پیدا شده، در زمان حیات شکسپیر کشیده شده است. مارک گریفیث گیاه‌شناس و تاریخ‌دان گفته است : « این چهره شکسپیر در جوانی او کشیده شده است.» جزئیات این کشف همین هفته در نشریه «کانتری لایف» منتشر می‌شود.

گریفیث زمانی که در مورد زندگی گیاه‌شناس مشهور جان جرارد نویسنده کتاب «تاریخ کامل گیاهان» تحقیق می‌کرد، توانست این نقاشی را پیدا کند. در صفحه عنوان کتاب، چهار چهره به چشم می‌خورد که تا پیش از این تصور می‌شد، چهره‌های خیالی هستند. با رمزگشایی از نقش و نگارهای اطراف این چهار تصویر گریفیث توانست به هویت واقعی این چهار نفر پی ببرد. سه نفر آنها جرارد نویسنده کتاب، رمبرت  دادنز و لرد برگلی بودند. به عقیده گریفیث گل‌های اطراف چهره چهارم اشاره‌ای به شعر «ونوس و آدونیس» و نمایشنامه «تایتوس آندرانیکوس» دو اثر ویلیام شکسپیر هستند.

مارک هجز ویراستار نشریه «کانتری لایف» این دستاورد را کشف ادبی قرن خوانده است. او گفت : « ما یک نقاشی جدید از چهره شکسپیر داریم، تنها نقاشی که توسط هنرمندان تائید شده و در زمان حیات او به تصویر درآمده است.»

این اولین بار نیست که یک چنین ادعایی مطرح می‌شود. در سال 2009 یک نقاشی مشابه در محل تولد شکسپیر به نمایش گذاشته شده بود.

منبع : بی بی سی / 19 می

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =