لایحه منطقه آزاد مهران نیازمند امضای 50نماینده مجلس

استاندار ایلام گفت: لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی مهران در صورت موافقت نمایندگان تا 2 ماه آینده در مجلس بررسی می شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ایلام به نقل از ایرنا ، محمدرضا مروارید اظهار کرد: خوشبختانه لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران از سوی دولت به مجلس ارسال شده و امیدواری بسیاری برای تصویب آن در مجلس شورای اسلامی وجود دارد.
وی افزود: اگر این موضوع به صورت عادی در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد تصویب نهایی آن ممکن است بیش از یکسال به طول بیانجامد ولی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرده اند در صورتی که بتوان امضای 50 نفر از نمایندگان را جمع آوری کرد می توان این موضوع را خارج از نوبت در دستور کار مجلس قرار داد تا در صحن علنی بررسی شود.
استاندار ایلام یادآور شد: رایزنی های بسیار گسترده ای از سوی مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس و مسوولان اجرایی با اعضای کمیسیون های مختلف مجلس در حال انجام است که در صورت موفقیت، پیش بینی می کنیم این موضوع تا 2 ماه آینده در دستور کار بهارستان نشینان قرار گیرد.
مروارید ادامه داد: بدون شک راه اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی مهران بیش از پیش استان ایلام را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار می دهد و ره آوردهای بسیاری بویژه در حوزه اشتغالزایی و رونق فضای کسب و کار استان به همراه دارد.
لازم به ذکر است رییس جمهوری 17 اردیبهشت امسال لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران را که پیش از این به تصویب هیات دولت رسیده بود، به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. این طرح باید به تایید نهایی نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی نیز برسد.
مرز بین المللی مهران در 85 کیلومتری جنوب غرب ایلام از کانون های تردد مسافر و کالا به کشور عراق است. روزانه بیش از 500 دستگاه کامیون و تریلر محموله های کالا را از مناطق مختلف کشور به گمرک مهران منتقل می کنند تا پس از سیر مراحل قانونی از این مسیر به کشور عراق صادر شود. سال گذشته بیش از یک میلیارد و 200 میلیون دلار کالا از پایانه مرزی مهران به کشور عراق صادر شد که در مقایسه با سال ماقبل آن 42 درصد افزایش یافته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418996

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =