ایرنا نوشت:

افراد ناشناس چندی پیش با حمله سایبری به پایگاه وزارت خارجه عربستان به اسناد محرمانه مهمی دست یافته و آنها را منتشر کردند که به گونه مستند نقش رژیم سعودی در تامین هزینه تروریستها و گسترش طائفه گرایی در مناطق مختلف جهان حکایت دارد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اینترنتی العهد، اسامه النقلی رییس اداره رسانه وزارت خارجه عربستان به نفوذ هکرها به پایگاه این وزارتخانه اعتراف کرده، ولی سعی نمود از اهمیت آن بکاهد.

اسناد منتشر شده پس از هک کردن پایگاه وزارت خارجه عربستان ثابت می کند که این ریاض با استفاده از دیپلماتهای رده پایین خود با مقامات پیشین یمن و مزدورانش در این کشور برای فتنه انگیزی ارتباط داشته است.

به گفته منابع آگاه، این ارتباطات نشان می دهد که عربستان حتی با همپیمانان و جاسوسان خود در یمن آمرانه و بطور تحقیرآمیز برخورد می کند.

بر اساس یکی از اسناد یاد شده متعلق به وزارت اوقاف عربستان، ریاض از سخنرانان مساجد خواسته تا احساسات مذهبی و طائفه ای مردم را بر علیه به اصطلاح خودشان 'حوثی ها' تحریک کنند و به منظور شعله ور کردن آتش فتنه طائفه ای در مساجد حملات تبلیغاتی علیه جنبش مردمی انصارالله را گسترش داده و شدت بخشند.

یکی دیگر از اسناد وزارت خارجه عربستان به شماره 341 ماهیت رابطه سعودی ها با شبکه ترورریستی القاعده در عراق و اسامه النجیفی معاون دوم رییس جمهوری این کشور را برملا کرده است .

النجیفی در عراق به همکاری با القاعده و واریز مبلغ 575 میلیون دلار به حساب این گروه تروریستی در یکی از بانکهای ترکیه در مقابل انجام ماموریتهای ویژه از سوی این القاعده متهم است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    1 0
    این آقای رئیس جمهور اریتره که چند وقتیه مفقود شده بعد از سفر به عربستان