جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران ایمان به پروردگار را رمز پیروزی ارتش مکتبی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: حماسه آزادسازی و فتح خرمشهر افتخاری ماندگار برای آیندگان خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم کرمانشاه، سردار عبدالله عراقی در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان که امروز در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) برگزار شد، اظهار داشت: سوم خرداد به عنوان نقطه عطف تاریخ در دنیا و نیز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثبت شده و برای آیندگان ماندگار خواهد شد زیرا تاریخ هیچ چیز را فراموش نمی‌کند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران ایمان به پروردگار را مهم‌ترین وجه تمایز ارتش‌های مکتبی با ارتش طاغوتی و مزدور دانست و افزود: ایمان راسخ به خداوند متعال و حضرات پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) رزمندگان ما را با دست‌های خالی در برابر ارتش تا دندان مسلح بعثی پیروز کرد و تمام ایرانیان از زن و مرد و پیر و جوان ید واحدی برای مقابله با دشمن شدند.

سردار عراقی حماسه آزادسازی و فتح خرمشهر را افتخاری ماندگار برای آیندگان دانست و گفت: آیندگان با مرور تاریخ این فتح تا کرانه‌های زمان، درود خود را نثار رزمندگان و جانبازان این مرز و بوم خواهند کرد و بر حکمرانان پیش از انقلاب اسلامی این سرزمین به واسطه کوتاهی در حفظ تمامیت ارضی لعن و نفرین می‌فرستند.

وی حافظان تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران را پاسدارانی راسخ توصیف و عنوان کرد: پاسدار تنها با پوشیدن لباسی سبز تعریف نمی‌شود بلکه تمام تلاشگران عرصه حفاظت از کیان اسلامی پاسدار هستند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران آیات مقدس قرآن کریم را گواهی بر زنده بودن شهدا دانست و افزود: به فرموده قرآن شهدا زنده‌اند و نظاره‌گر اعمال ما هستند و آنان با رهایی از دلبستگی به دنیا و با نثار لبخند خود به هنگام شهادت جاودانه شدند.

سردار عراقی حمله نیروهای بعثی به خاک جمهری اسلامی ایران در شهریور ماه 59 را آغاز جریاناتی تازه در تاریخ کشور عنوان و اظهار کرد: آن زمان نیرنگ‌های ضدانقلاب در تمامی این سرزمین با حیله‌هایی همچون خلق عرب و خلق ترکمن کشور را دچار مشکلاتی کرد که دشمن نیز با تصور اینکه ارتش سازمان خود را از دست داده و سپاه نیز به عنوان سازمانی نوپا از تجربه کافی در اداره کشور برخوردار نیست تجاوز را آغاز کرد.

فتح‌الباب آزادی خرمشهر فرمان تاریخی امام بود

سردار عراقی تحریم‌های بین‌المللی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران را از دیگر تصورات دشمن از ضعف دولت و بهانه‌ای برای حمله به ایران و پیش‌بینی اشغال آن دانست و گفت: آن زمان دشمن بعثی تصور می‌کرد که تمام بسترها برای سقوط نظام مقدس ایران آماده است و به این ترتیب صدام قوی‌ترین ارتش منطقه را به مرزهای ایران گسیل داشت.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران اعجاز، وحدت و انسجام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را برهم زننده نقشه‌های پلید دشمن بعثی عنوان و بیان کرد: ارتش بعثی خرمشهر را دروازه فتح ایران می‌دانست و به تصور خود این شهر در مدت 24 ساعت اشغال و پس از آن سراسر کشور را در مدت یک هفته تصرف خواهد کرد که با مقاومت جانانه نیروهای مردمی، عشایر منطقه و ارتش مواجه شد.

وی افزود: در روز چهارم آبان ماه رژیم بعثی با اشغال خرمشهر در میان مجهزترین سلاح‌های جنگی فتح خاک این شهر را پیروزی بزرگ خود تلقی کرد اما رزمندگان جان برکف تاب تحمل اشغال خرمشهر را نداشتند و برای آزادی این تکه زرین از خاک جمهوری اسلامی ایران با هم هم‌پیمان شدند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران موقعیت سرزمینی عملیات بیت‌المقدس را پنج هزار و 400 کیلومتر و بهترین نقطه برای دفاع ثابت در منطقه بیان و اظهار کرد: خرمشهر به مدت 19 ماه در اختیار نیروهای عراقی بود و صدام بهترین پدافندهای هوایی و پشتیبانی خود را در خرمشهر مستقر کرد.

سردار عراقی فرمان تاریخی امام(ره) با این بیان که "خرمشهر باید آزاد شود" را فتح‌الباب پیروزی دانست و افزود: در روز دهم اردیبهشت ماه سال 61 عملیات آزادسازی خرمشهر آغاز شد و رزمندگان ما پس از نبردی 34 روزه با دست خالی بیش از 19هزار اسیر از نیروهای بعثی 16هزار کشته و زخمی و 5 هزار بعثی متواری را به عنوان دست‌آورد ارزشمند خود ثبت کردند.

انتهای پیام /

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =