خطر آتش سوزی در کمین بازار هنر اصفهان/ کابلهای برق منبع خطر

کابل‌های برق بازار هنر اصفهان به دلیل عدم ساماندهی صحیح این بازار را در خطر آتش سوزی قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در اصفهان تاکنون چندین بار رئیس شورای اسلامی بازار هنر اصفهان در تماس با رسانه‌ها در ارتباط با خطر آتش سوزی در بازار هنر اصفهان هشدار داده است چرا که کابل‌های برق این بازار وضعیتی نابسامان دارند و برای زیرزمینی کردن محل عبور کابل‌های برق نیز نیاز به اجازه از میراث‌فرهنگی است که این اجازه تا به حال صادر نشده است.

با توجه به آتش سوزی‌ اخیر در مجاورت بازار هنر و در بخش پشتی هتل عباسی اصفهان به دلیل ساده پرش جرقه بر شمشادهای خشک، لازم است هر چه سریع‌تر تدابیری برای پیشگیری از این خطر مهم در جوار بازار هنر اندیشیده شود چراکه سیستم دفاعی این بازار در برابر آتش سوزی قوی نیست و تنها به چند کپسول آتش نشانی ختم می شود.

رئیس شورای اسلامی بازار هنر اصفهان با اشاره به عدم امنیت بازار هنر در برابر حوادث آتش سوزی به دلیل وضعیت خاص سیم کشی برق گفت: مسئولان مربوطه قولهایی برای رفع این مشکل داده‌اند.

اسدالله شاه میوه در این ارتباط به مهر، اظهار داشت: بازار هنر اصفهان یک بازار قدیمی است و سیم کشی برق های آن قدیمی است و بر این اساس بارها از اداره برق و آتش نشانی اصفهان خواستیم این مشکل را برطرف کنیم اما هنوز نتیجه ای نگرفتیم.
وی افزود: میراث فرهنگی اصفهان به ما اجازه نمی دهد کف زمین را حفر کرده و کابل‌های برق را زیرزمینی کنیم و این در حالی است که هر لحظه امکان آتش رفتن کابل های قدیمی وجود دارد.

رئیس شورای بازار هنر با اشاره به حادثه ای که چندی پیش در بخش پشتی هتل عباسی اصفهان و در مجاورت بازار هنر رخ داد بیان داشت: در این حادثه در ابتدا نیروهای مردمی تمام اقدامات لازم برای خاموش کردن آتش را انجام دادند و مغازه داران بازار هنر نیز هرچه کپسول های آتش نشانی و آب بود تا پیش از حضور نیروهای آتش نشانی برای خاموش کردن آتش آوردند.

وی ادامه داد: این حادثه ختم به خیر شد اما هشداری برای ما بود که باید هرچه سریع تر اقدامی برای این مسئله انجام شود چراکه در برابر وقوع حوادث احتمالی تنها کپسول آتش نشانی در اختیار داریم.

شاه میوه تاکید کرد: میراث فرهنگی باید هرچه سریع تر با چاره اندیشی در این زمینه راهی پیش روی ما بگشاید و آتش نشانی نیز باید برای آتش سوزی احتمالی راهنمایی کند.

وی اضافه کرد: این کابلهای برق حتی زیبایی بازار هنر را نیز تحت تاثیر قرار داده است و سیم های آویزان از دیوار و سقف جلوه بدی به این بازار تاریخی داده اند.

رئیس شورای اسلامی بازار هنر بیان داشت: به تازگی با مکاتباتی که با اداره برق و میراث فرهنگی صورت گرفته است، مسئولان مربوطه قول‌هایی برای رفع این مشکل داده‌اند که به زودی نتایج این امر را اعلام می کنیم.

وی با اشاره به اینکه این بازار در برابر حوادث دزدی بسیار ایمن است، گفت: چندی پیش دزدی برای وارد شدن به این بازار از نردبان و اهرم دو سر استفاده کرده بود که تصاویر وی در دوربین های بازار مشخص بود اما هرچه تلاش کرد نتوانست حتی به روی سقف بازار برود.

امید است پیش از وقوع حادثه‌ای ناگوار این مشکل هرچه سریع تر با همکاری میراث، اداره برق و دیگر ارگانهای مربوطه رفع شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419330

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =