پیرموذن: فقط یکی دو نفر در مجلس قانع نشدند/ دو نماینده پایداری، ناپایداری کردند

نماینده اردبیل در مجلس گفت: گزارش آقایان ظریف و عراقچی در مجلس امیدوار کننده و اقناع کننده بود و قاطبه مجلس و رییس مجلس از وزیر امور خارجه حمایت کردند.

اکرم السادات حسینی: کمال الدین پیرموذن در گفت و گو با خبرآنلاین، در تشریح گزارش وزیر امور خارجه کشورمان در صحن غیر علنی امروز مجلس، گفت: امروز آقایان ظریف و عراقچی با ارائه گزارشی نمایندگان را نسبت به روند مذاکرات امیدوار و اقناع کردند.

کمال الدین پیرموذنوی افزود: در این گزارش تثبیت حق تحقیق و تفحص و موضوعات مطروحه در آب سنگین اراک به علاوه حفظ برنامه تحقیقاتی صورت گرفته، اعلام شد.

نماینده اردبیل در مجلس خاطر نشان کرد: موارد متعددی در گزارش آقای ظریف اعلام شد که همگی بیانگر این بود که تعاملی عزتخواه در جریان مذاکرات حاکم است و این موضوع برای قاطبه نمایندگان امیدوارکننده بود و آنها را راضی کرد به جز یکی، دو نماینده که از طرح این گزارش راضی نشدند.

پیرموذن ادامه داد: یکی از نمایندگان عضو جبهه پایداری - مهدی کوچک‌زاده- پس از اتمام صحبت های آقای ظریف که مورد حمایت اکثریت نمایندگان و رئیس مجلس قرار گرفت به آقای ظریف جسارت کرد و مدعی شد که رهبری اینطور فرمودند؛ آقای ظریف هم با شجاعت به این نماینده پاسخ داد -گفت که شما بیجا می‌کنی- که این رفتار شجاعانه و قاطعانه آقای ظریف به عنوان زینت کابینه محسوب می‌شود.

فردو حفظ شد
وی خاطر نشان کرد: ظریف در خصوص تثبیت غنی سازی که 10 سال است غرب با فشار و مصوبات شورای امنیت، تعطیلی آن را دنبال می‌کرد مواردی را عنوان کرد و این نشان می‌دهد در مقابل جهان سلطه تثبیت غنی‌سازی در ایران رخ داده و این نبردی بود که اراده ایرانیان را نشان داد.
نماینده اردبیل با یادآوری تحریم سیاسی، اقتصادی و تهدید به جنگ علیه کشورمان عنوان کرد: بزرگترین دستاورد توسعه در مسیر پرونده هسته‌ای تثبیت حق غنی‌سازی و موضوع تحقیق و توسعه هسته‌ای است که این مهم مورد توافق و قبول دو طرف مذاکره کننده واقع شده است.
پیر موذن گفت: موضوع دوم در گزارش آقای ظریف حفظ فردو بود که آقای باهنر میزان آن را اشتباه مطرح کرد و تعداد سانتیریفیوژ ها را خیلی کم اعلام کرد اما تیم مذاکره کننده موفق شده‌اند که 1444 سانتیریفیوژ را حفظ کنند و این ارزش راهبردی و استرانژیک برای نظام دارد و قابل انهدام نیست و تأسیسات مربوطه در اعماق زمین قرار گرفته و صیانت از سایر تأسیسات را کلید زد هر چند که هم اکنون امریکایی ها از این موضوع پشیمان هستند.

حفظ 10 کیلو آب سنگین راکتور اراک
وی در ارتباط با تعامل عزت بخشی که رهبری فرزانه نظام برای دولت تدبیر و امید با تئوری دیپلماسی نرمش قهرمانانه ترسیم کردند، گفت: بر این اساس مطالبات ملت از دولت در راکتور آب سنگین اراک حفظ شده که حدود 10 کیلو در سال مورد توافق قرار گرفته و به دلیل حساسیت بسیار بالای غرب بر این تأسیسات که می‌تواند کاربرد نظامی هم داشته باشد باید گفت این تلاش و دستاورد در تثبیت آب سنگین بسیار مهم است.
نماینده اردبیل در مجلس همچین در توضیح گزارش وزیر امور خارجه در جلسه امروز مجلس بیان کرد: موضوع چهارمی که مطرح شد رفع تحریم‌های اقتصادی و مالی بود که هم اکنون سه قطب شورای امنیت، اتحادیه اروپا و آمریکا لغو آن را پذیرفتند که با اجرای تعهداتی که ایران پذیرفته و اجرای آن دو ماه زمان نیاز دارد؛ اتفاق می‌افتد.

سوخت 5 نیروگاه تأمین می‌شود
پیرموذن به انشاء توافق نامه مشترک توسط گروه نمایندگان و معاونان وزارء کشورهای طرف گفت و گو نیز پرداخت و افزود: در پایان در قابل تلاش و موفقیت‌های فعلی تیم مذاکره کننده آقای ظریف اعلام کرد در نتیجه نهایی مذاکرات مصوبات شورای امنیت حتمی خواهد بود و در قبال این دستاوردها می‌توانیم سوخت 5 نیروگاه را متعهد شویم و رهبری هم تأکید داشتند که ما به دنبال ساخت بمب اتمی نیستیم و صرفا برای مقاصد صلح جویانه از این دانش استفاده می‌کنیم.
وی ادامه داد: اعتماد سازی در جریان مذاکرات ایجاد شده و با توجه به جریان برد برد هسته ای ایران ما چیزی را از دست ندادیم و در نهایت پروتکل الحاقی که یک معاهده بین المللی است برای اطمینان از صلح آمیز بودن دسترسی ما به دانش هسته ای نظارت بر تأسیاست ایران خواهد داشت که این برای اعضای عضو این پروتکل وجود دارد و در تمام دنیا برای اعضای این نهاد بین‌المللی در اجرای اساسنامه اجرا می‌شود.

پایداری، ناپایدار است
نماینده اردبیل تأکید کرد: دستاوردهای دولت و ملت با برخوداری از حمایت رهبری، ملت و انسجام داخلی با تدبیر دولت بسیار امیدوار کننده است و قاطبه مجلس و رئیس مجلس از وزیر امور خارجه حمایت کردند و تنها دو عضو جبهه پایداری ، ناپایدار هستند که البته آنها محدودند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    3 25
    از خدا بترس .خبر انلاین.همه ایران میدونند .این اقایان چه کندی زدند جز امثال شما ها
    • ﺟﻤﺸﻴﺪ A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
      5 0
      ﺑﻲ ﻧﺎﻡ ﺟﺎﻥ ﮔﻨﺪﺭﻭﺁﻗﺎﻧﻲ ﺯﺩﻧﺪﻛﻪ ﻣﻤﻠﻜﺖ ﺭﻭﻫﺸﺖ ﺳﺎﻝ ﺷﺧﻢ زﺩﻧﺪوﺗﺤﺮﻳﻤ ﻫﺎﻱ ﻛﻤﺮﺷﻜﻨﻲ ﻛﻪ ﺑﺎﻗﻮﺩﺑﺎﺯﻳﻬﺎ ﻭﻧﺪاﻧﻢ ﻛﺎﺭﻱ ﺑﻪ ﻣﻠﺖ ﻣﻆﻠﻮﻡ اﻳﺮاﻥ ﺗﺤﻤﻴﻞ ﻛﺮﺩﻧﺪﻭاﺯاﻭﻥﺑﻌﻨﻮاﻥ ﻛﺎﻏﺬﭘﺎﺭﻩ ﻳﺎﺩﻛﺮﺩﻥ ﻭاﺩﻋﺎﻱ ﭘﺎﻛﺪﺳﺘﻲ ﺩاﺷﺘﻨﺪﺩﺭﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻫﺮﺭﻭﺯﻛﻮﺱ ﺭﺳﻮاﻳﻲ ﺷﻮﻧﻮﻣﻴﺸﻨﻮﻳﻢ.ﺁﻗﺎﻳﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﺎﻫﺎﻟﻪ ﻧﻮﺭاﺩﻋﺎﻱ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﺩاﺷﺘﻦ.....
  • ایران A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    4 0
    فقط متأسفم واسه آدم هایی که حتی بعد از هشت سال گند کاری در امور داخلی و خارجی و به قول خودشون مدیریت جهان بازم رویی برای حرف زدن دارند آقا چرا نمی تونین ببینین یه تیم روی کار اومده و داره از حقوق ملت دفاع میکنه و به دنیا ثابت میکنه که ملت ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست و مثل آقایون تیم قبلی نیستند که بعد از هردور از مذاکرات یک قطعنامه از شورای امنیت میگرفتند و باعث کلی تحریم و فشار به ملت ایران میشدند آقایون ما نخواهیم شما نگران حقوق ما باشید چیکار باید بکنیم خود .آقایون مردم میفهمن که کی به فکر مردمه و کی به فکر منافع شخصیه. خجالت بکشید
  • سیکاس A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    4 0
    اقای سید هادی پاشو صورتتو بشور میدونم نخوابیدی همانطور اقایان پایدارچی ها.شماهارو بفرستند برای مذاکره حتما جنگ درست میشه یا میرید کل زحمات 30 ساله نظام و تو دوروز به باد میدید.کاری میکنید که کشورهای درپیت دنیا هم برای ما ناز و کرشمه بیان و مارو تروریست اعلام کنند جنگ هم بشه مطمنا شماها نمیرید و اقازاده هارو هم با زد بند مثل اون سه هزارنفر بورسیه های تقلبی که خودتون و برای افشا نشدنش رسوای عالم و ادم کردید برای ادامه تحصیل به فرنگ میفرستید.