۰ نفر
۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۳

اقتصادنیوز نوشت:

اخیرا معاون اجرایی رئیس‌جمهوری در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با تاکید بر ضرورت کاهش بروکراسی اداری و تسهیل مقررات، گفت: تلاش دولت حل مشکلات سرمایه‌گذاری خارجی در کشور است. اما در این مورد موضع نمایندگان مجلس در مورد اصلاح قوانین چیست؟

حسین گروسی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:ما به اندازه کافی قانون داریم، مخصوصا قانون اخیری که امسال در بخش حمایت از تولید رقابت‌پذیر و رفع موانع تولید و بحث ارتقای نظام مالی کشور تصویب شد، من فکر می‌کنم تقریبا هر آنچه که لازم است در قوانین صنایع و معادن داریم، بنابراین ما بیشتر در اجرا و نظارت این قوانین باید تمرکز داشته باشیم و امیدواریم در بخش نظارت بیشتر کار شود. من اعتقادم اجرا و نظارت در قوانین است.

او خاطر نشان کرد:تصویب قانون ارتقای نظام مالی کار را تمام کرد و ما در حال حاضر در قوانین بخش صنایع گره و گرفتاری نداریم، شاید در حین اجرای این قوانین به این گره‌ها برخورد کنیم اما آن را اصلاح خواهیم کرد، در حال حاضر دغدغه اصلی ما اجرا و نظارت است.

در این میان هاشم بنی‌هاشمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس هم گفت: در مجلس قوانینی وجود دارد که نیاز به اصلاح دارد، در کمیسیون انرژی ما قانون اساسنامه شرکت نفت را اصلاح کرده‌ایم و الان در دستور کار قرار دارد و قانون پنج ساله برنامه ششم توسعه در برنامه آینده ما قرار دارد.

او افزود: ما اخیرا قانونی در رابطه با مصرف آب داشتیم که در حال بررسی است و این قانون اصلاحیه قوانین قبلی است، بسیاری از قوانین جدیدی که در مجلس تصویب می‌شود اصلاحییه قوانین قبلی است.

غلامرضا نوری، عضو کمیسیون کشاورزی هم در این مورد بیان کرد: این بحث در زمان ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری اعلام فرمودند در مجلس و در کمیسیون‌های مربوطه مورد بررسی قرار گرفت و در آن زمان جلسه‌ای تشکیل دادیم و طبق آن کار‌ها تقسیم‌بندی شد؛ یکی از این کار‌ها‌‌ همان بحث اصلاح قوانین بود که طبق آن باید قوانین زاید حذف می‌شد و قوانینی که تاریخ مصرفشان از نظر زمانی تمام شده بود را لغو کنیم و ما در صورت ضرورت اصلاح قوانین را پایه گذاری کردیم که یکی از سیاست‌های کاریمان باشد.

نوری تصریح کرد:در حال حاضر در این راستا یک خروجی در مجلس داشتیم تحت عنوان لایحه خروج از رکود که باید در آن بحث سیاست‌های مقاومتی در حوزه قانون‌گذاری رعایت شود. در این ۶۰ ماده بیشتر به اصلاح قوانین پرداخته شده یا مشکلاتی که قوانین قبلی ایجاد کرده بودند در راستای بهبود قرار دارند.

او یادآور شد: در کمیسیون کشاورزی هم بحث اصلاح قانون جلوگیری از تغییرات کاربری در زمین‌های زراعی و باغ‌ها را مورد بررسی قرار داده‌ایم و بحث قانون هوای پاک را که در حقیقت یک اصلاحیه اساسی بر قانون جلوگیری از آلودگی هوا است را در دستور کاری خود قرار داده‌ایم. این‌ها مواردی است که در کمیسیون کشاورزی اصلاح شده و در نوبت صحن مجلس قرار دارند، اصلاحیه قوانین امریست بسیار مهم، اصلاح نشدن برخی قوانین در کسب وکار ما اثر منفی گذاشته و اصلاح این قوانین می‌تواند کمک‌کننده رفع برخی از مشکلات اقتصادی درکشور باشد.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =