تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان شهرستان پلدختر

به مناسبت سوم خرداد ، سالروز آزاد سازی خرمشهر ، در مراسمی از خانواده معظم شهدا و جانبازان شهرستان پلدختر تجلیل شد.

 

به مناسبت سوم خرداد ، سالروز آزاد سازی خرمشهر ، در مراسمی از خانواده معظم شهدا و جانبازان شهرستان پلدختر تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از پلدختر ، امام جمعه پلدختر در این مراسم ،از اجرای رقص و اختلاط زن و مرد در جشنواره گلونی در محوطه تاریخی گلستان قلعه فلک الافلاک خرم آباد انتقاد کرد و گفت: برنامه ضد فرهنگی که در این جشنواره برگزار شد مایه شرم و رسوایی است زیرا استان لزستان به غیرت معروف است.

حجت الاسلام علی محمد لروند افزود: در جشنواره گلونی، آبروی زنان و دختران لرستان در سایت ها و گوشی های موبایل وات ساپ و وایبر و شبکه های ماهواره ای آبروی را بردند .

وی با بیان این که هدف جشنواره گلونی انحراف از سنت ریشه دار گلونی بود  گفت: این جشنواره در جهت احیای یک سنت اصیل و ریشه دار لر برگزار نشد بلکه در جهت تخریب فرهنگ ملی و ترویج بی بند و باری و نماد جلوگری صورت گرفت.

حجت الاسلام علی محمد لروند گلونی را نماد غیرت ، حیا  و نماد نجابت و پاکدامنی و پوشش زنان و دختران لر دانست و افزود: در این جشنواره نماد غیرت را با اختلاط زن و مرد و رقص و پایکوبی و بی بندباری  بی ارزش کردند .

وی گفت:این در حالی است که مردم مظلومی را می بینید که سر آنها از تن جدا شده و جنازه های کودکان یمنی  را می بینید ، آیا شما غم دیگر مسلمانان را غم خود نمی دانید .

حجت الاسلام لروند افزود:دلاور مردان کشورمان در عملیات بیت المقدس حماسه سازی و عشق آفرینی کردند و به ظاهر خوزستان را فتح کردند اما رزمندگان اسلام خواستند شاهان عرب را بر سر جای خود بنشانند.

وی تصریح کرد: درعملیات  بیت المقدس صدای صدام درآمد و پیشنهاد صلح داد  و فتح خرمشهر یادآور فداکاری و جوانمرد های رزمندگان بود که جان خود را نثار کردند.

امام جمعه پلدختر خطاب به خانواده شهدا گفت: شما خانواده معظم شهدا باید بیشتر توجه کنید زیراشهدا رفتند و مردانگی خود را نشان دادند ، نگذارید یاد آنان به فراموشی سپرده شود .

وی افزود: حرمت امامزاده را باید متولی نگه دارد که تا کنون خانواده های شهدا حرمت ها را نگه داشته اند.

فرماندارپلدختر خانواده های شهدا و جانبازان را صاحبان اصلی انقلاب و نظام دانست و گفت: انقلاب اسلامی رویای استکبار جهانی را به خوابی پریشان تبدیل کرد و خانواده شهدا و جانبازان بیشترین هزینه را برای استقرار و استمرار نظام اسلامی داده اند .

"قدرت اله ترابی نژاد" با بیان این که امروز دشمنان برای دستیابی به  مطامع سیاسی خودقصد دارند بین نظام و مردم فاصله ایجاد کنند افزود:  دشمنان تلاش می کنند که خانواده شهدا را از نظام و انقلاب ناراضی نشان دهند واز این ترفند ها هدف خاصی را دنبال می کنند که خانواده های شهدا و جانبازان و ایثارگران با هوشیاری و بصیرت دشمنان را در رسیدن به اهداف شومشان ناکام بگذارند.

وی به لزوم افزایش آشنایی نسل های جوان با وقایع و خاطرات دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تکریم و تجلیل از خانواده های معظم شهدا ، جانبازان و ایثارگران وظیفه همگانی است و شهدا بر اعمال و کردار مسوولان و مردم ناظر هستند و بر همه مسوولان وظیفه است با تمام توان در خدمت مردم باشند.

وی ماهواره را دولبه یک قیچی تیز و برنده دانست وگفت: ورود ماهواره به خانه باز کردن درهای تهاجم فرهنگی به خانه است زیرا دشمنان برای تکه تکه کردن بنیاد خانواده از ماهواره و اینترنت استفاده می کنند.

فرماندار پلدختر با بیان این که فتح خرمشهر قدرت ایمان و اسلام را به جهانیان ثابت کرد اظهار داشت:  امنیت ف اقتدار و عزت امروز کشور وهر چه داریم از برکت خون پاک شهداست

ترابی نژاد، سوم خرداد را حماسه ای عظیم در تاریخ ایران اسلامی دانست و افزود: فتح خرمشهر یک امداد غیبی بود که با نصرت الهی همراه بود و برای همیشه تاریخ ماندگار شد که این حماسه از زوایای مختلف دارای بررسی و از افتخارات بزرگ ملت ایران است.

وی با بیان این که با همدلی و همزبانی ، پیروزی  هایی همانند آزادی خرمشهر تکرار شدنی است گفت: گروهک ها و عده ای از وابستگان و شیاطین درابتدای انقلاب اسلامی در نقاط مختلف کشورشیطنت هایی را آغاز کردند و سپاه در کنار دیگر نیروهای نظامی و مردمی برای حراست از انقلاب اسلامی در داخل کشور وارد عرصه شد .

وی با بیان این که خرمشهر نماد عزت ، مقاومت و پایمردی ملت شریف ایران اسلامی است افزود: دشمنان در طول هشت سال دفاع مقدس شکست های فراوانی را متحمل شدند که نمونه آن عملیات غرور آفرین بیت المقدس بود.

فرماندار پلدختر گفت: ایمان و توکل  به خدا و توسل به اهل بیت (ع) عامل پیروزی رزمندگان در عملیات بیت المقدس بود و سوم خرداد درس های ارزشمندی مانند ایثار ، شهادت ، مجاهدت در راه دین ، ولایت پذیری و دفاع با کمترین امکانات اما با روحیه بالا وماندن بر سر پیمان الهی به ما داد که در تاریخ ماندگار شد.

در این آیین که از سوی فرزندان شاهد برگزار شد  از پنج خانواده معظم شهید عملیات بیت المقدس  و 6 نفر جانباز و یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد

اسمااسماعیل پور

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420053

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =