ایسنا نوشت:

وزیر آموزش و پرورش گفت: یک​سوم فضاهای آموزشی کشور غیراستاندارد هستند.

علی اصغر فانی در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه​ ساز استان که امروز، 7 خرداد در تالار امام رضا(ع) اهواز برگزار شد، با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش خوزستان بیان​ کرد: در استان خوزستان در دو زمینه فضای آموزشی و نیروی انسانی مشکلاتی وجود دارد که نیازمند توجه اساسی است. در دوران دفاع مقدس بسیاری از این فضاهای آموزشی استان تخریب شده است. همچنین به دلیل شرایط جنگ، نیروی انسانی بسیاری از استان خارج شده است.

وی افزود: امروز 65 پروژه در زمینه فضاهای آموزشی در استان خوزستان افتتاح شد اما باید همچنان تلاش کنیم مدرسه​سازی به عنوان یک جریان همیشگی ادامه یابد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این​که 100 هزار کلاس در کشور توسط خیرین مدرسه​ ساز ساخته شده است، افزود: در تمام کشور 520 هزار کلاس درسی وجود دارد که از این تعداد 490 هزار کلاس بعد از انقلاب ساخته شده است و در حال حاضر بیش از 2 میلیون دانش​آموز در کلاس​ های درسی ساخته شده توسط خیرین مدرسه​ساز مشغول به تحصیل هستند.

فانی تصریح کرد: با تصویب قانون در مجلس شورای اسلامی می​توان پروژه​ های نیمه​ کاره آموزش و پرورش را در اختیار خیرین مدرسه​ساز قرار داد. این اقدام بسیار خوبی برای تکمیل فضاهای آموزشی خواهد بود. آموزش و پرورش بدون مشارکت مردم اداره شدنی نیست. مردم و دولت باید با مشارکت هم به امر تعلیم و تربیت بپردازند تا بتوانیم آموزش و پرورش با کیفیت و در شأن جمهوری اسلامی داشته باشیم.

وی به استخدام نیروهای جدید در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: سهم استان خوزستان از استخدامی​ های جدید سهم ویژه​ ای خواهد بود و مربیان پیش​ دبستانی طبق قانون مجلس در اولویت هستند. امیدواریم در جلسه امروز شورای آموزش و پرورش استان تصمیمات خوبی جهت توسعه آموزش و پرورش خورزستان گرفته شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در حاشیه افتتاح مدرسه شهدای رضوی در اهواز در جمع خبرنگاران، گفت: بعد از انقلاب اسلامی روزانه به طور میانگین 7.5 کلاس درس به دست خیرین مدرسه​ ساز ساخته شده است.

وی افزود: همزمان با افتتاح این مدرسه، 65 پروژه آموزشی دیگر با اعتبار 44 میلیارد تومان در خوزستان به بهره​ برداری می​ رسد. همچنین تا ابتدای مهر امسال 110 پروژه آموزشی در استان خوزستان افتتاح می‌شود و در اختیار دانش​ آموزان قرار خواهد گرفت. همچنین در تمام کشور پیش​ بینی شده که بیش از 6000 کلاس تا مهرماه سال جاری افتتاح ​شود.

وزیر آموزش و پرورش، هدف از سفر به خوزستان را شرکت در جشنواره خیرین مدرسه​ ساز، عنوان کرد و گفت: حضور مردم در قالب خیرین مدرسه​ ساز کمک مهمی برای آموزش و پرورش بوده است. جشنواره خیرین مدرسه​ ساز در اقصا نقاط کشور در حال برگزاری است و امیدواریم تعهدات خیرین مدرسه​ ساز جهشی در فضای آموزشی کشور ایجاد کند.

وی در مورد مطالبات معلمان عنوان کرد: بخشی از مطالبات فرهنگیان پرداخت شده و بخش دوم آن تا سه ماه دیگر پرداخت خواهد شد. دولت با تمام توان در حال تهیه منابع مورد نیاز آموزش و پرورش است. دولت در تامین اعتبارات محدودیت​ هایی دارد که امیدواریم با برطرف شدن این محدودیت​ها بتوانیم بخشی از خواسته​های فرهنگیان را پاسخ دهیم.

وی با اشاره به استخدام نیرو​های آموزش و پرورش گفت: مجوز استخدام 5000 نیروی جدید گرفته و در حال توزیع سهمیه استان​ها هستیم. استان خوزستان به دلیل آنکه کمبود نیروی انسانی بیشتری نسبت به استان​های دیگر دارد، در اولویت است. حداکثر تا سه ماه آینده دستورالعمل و سهمیه​ بندی استخدام​ نیروهای جدید در آموزش و پرورش اعلام خواهد شد. در این استخدام مربی​ های پیش​ دبستانی و فرزندان فرهنگیان در اولویت هستند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    6 1
    من معلم خیلی از کارم ناامید و بی انگیزه شدم و از همه مسولین مربوطه خواهشمندم معیشت منزلت و رفع تبعیض بین معلمان با دیگر کارمندان را مورد توجه قرار دهند و فقط شعار حرف و وعده بی عمل نباشه معلم مشهدی
  • بی نام IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    7 1
    بخش اولش چی بود که حالا 3ماه برای بخش دومش صبر کنیم یکی ندونه فکر میکنه جناب وزیر شق القمری کردی که نکو چشم نخوری یه وقتی