اقتصادنیوز نوشت:

تعیین تکلیف اراضی کشاورزی در برخی استان‎ها به ویژه شمال کشور آغاز شده است و بنیاد مستضعفان اعلام کرده زمین‎های کشاورزی و مسکونی که سال‎‎ها بدون سند بوده‎اند سنددار خواهند شد.
رئیس بنیاد مستضعفان اخیرا اعلام کرده است تا پایان امسال 12 هزار قطعه زمین در استان‌های مازندران، ایلام، قزوین، کرمانشاه و گیلان به صورت رایگان به مستضعفان واگذار می‌شود.

به گفته محمد سعیدی‌کیا، تا پایان سال دو هزار سند زمین‌های این بنیاد به مردم واگذار می‌شود و این در حالی است که تنها 560 سند املاک بنیاد علوی به مردم بهنمیر واگذار شده است.

سعیدی‌کیا گفته است که شهروندانی که شامل قوانین این بنیاد می‌شوند، می‌توانند به ادارات ثبت اسناد شهرستان‌ها مراجعه کنند.

این قانون طبق دستور مقام رهبری بوده که قرار است زمین‌های بنیاد علوی به مردم واگذار شود. براساس این اصل، 12 هزار سند تا پایان امسال در این شهرستان‎ها واگذار می‌شود؛ به گونه‎ای که با تاکید مقام معظم رهبری این اموال به افراد نیازمند و مستضعف سپرده خواهد شد. حالا قرار است در شهرها 200 و در روستاها 400 متر زمین رایگان به مشمولان اهدا شود .به گفته رئیس بنیاد مستضعفان در سال 1393 حدود 10 هزار نفر ثبت‌نام کردند که در این مرحله به 650 نفر سند اهدا و پیش‌بینی می‌شود در شش ماه آینده، دو هزار سند دیگر بررسی و به مردم اهدا شود.طبق آیین‌نامه بنیاد مستضعفان تا پایان امسال 12هزار قطعه زمین به مردمی که وضعیت مالی خوبی ندارند تعلق می‌گیرد.

این در حالی است که طبق پیگیری‌های اقتصادنیوز، قرار است این زمین‌ها که ساکنان آنها سال‌ها در آن سکونت داشتند سنددار شوند. بر این اساس این زمین‌ها که اعم از زمین‌های کشاورزی و مسکونی است، در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی ساکنانی داشته‌اند که پس از انقلاب اسلامی ساکنان آنها از ایران رفته‌اند و حال خدمه و نیروی کار آنها در این خانه‌ها ساکن شده‌ و کشاورزان نیز در این زمین‌ها کشت و بهره‌برداری کرده‌اند و اکنون نیز قرار است این زمین‌ها سنددار و به عبارتی تعیین تکلیف شوند.

بر این اساس، به نظر می‌رسد بنیاد مستضعفان در نظر دارد ساکنان این زمین‌ها مبلغی معادل حدود 50 درصد هزینه زمین را به بنیاد پرداخت کنند و پس از آن سند تحویل بگیرند اما به دلیل نبود قدرت مالی مقرر شده است این زمین‌ها به آنها به صورت رایگان واگذار شود.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    2 1
    این واگزاری برای دیگر استانها هم میباشد . در استان هرمزگان بنیاد استان تقاضای مبالغ هنگفت و خارج از عرف از مالکین که همه این املاک نیز در مناطق کارگرد نشین و بی بضاعت میباشد نموده