کسر سهمیه بنزین کارت‌ها، اقدام عجیب بانک ملی، زمین رایگان، گرانی دلار با چند تصویر دیدنی

بنزین تک‌نرخی و سهمیه 700 تومانی باقی‌مانده در کارت‌های سوخت همچنان خبرساز است؛ تا جایی که یک مقام مسوول در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به تازگی درباره کسر بنزین 700 تومانی کارت‌ها هشدار داده است.

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی عنوان کرده که «سهمیه کارت‌های سوخت صرفا بنزین معمولی ۷۰۰ تومانی است.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن روحانی در این باره هشدار داد که «مردم اگر برای خرید بنزین سوپر از کارت خود استفاده کنند، ضمن کسر سهمیه برای هر لیتر باید ۱۲۰۰ تومان پرداخت کنند.» به گفته وی، «سهمیه باقیمانده در کارت‌ها تنها برای خودروهای سواری شخصی و موتورسیکلت‌ها است و برای خودروهای عمومی که از اول خرداد طبق سهمیه بندی کارت آنها شارژ شده بود، از ساعت ۲۴ روز سه شنبه پنجم خرداد ماه صفر شده و از این پس برای هر لیتر بنزین معمولی یکهزار تومان محاسبه می‌شود.» این‌جا را ببینید.

 

ماجرای کسر شدن از حساب مشتریان بانک ملی چه بود؟

ماجرای کارمزد همچنان یکی از پرمخاطب‌ترین موضوعات محافل مردمی و بانکی است، اما این بار بزرگ‌ترین بانک کشور با بیشترین تعداد مشتری، در اقدامی عجیب با برداشت مبلغ 5 هزار تومان در روز جمعه از حساب مشتریان، باعث بروز نارضایتی در بین مشتریان خود شد و موج وسیعی از انتقادات را به جان خرید. این‌جا را ببینید.

 

سازوکار واگذاری 12هزار قطعه زمین رایگان

تعیین تکلیف اراضی کشاورزی در برخی استان‎ها به ویژه شمال کشور آغاز شده است و بنیاد مستضعفان اعلام کرده زمین‎های کشاورزی و مسکونی که سال‎‎ها بدون سند بوده‎اند، سنددار خواهند شد. رییس بنیاد مستضعفان اخیرا اعلام کرده است تا پایان امسال 12 هزار قطعه زمین در استان‌های مازندران، ایلام، قزوین، کرمانشاه و گیلان به صورت رایگان به مستضعفان واگذار می‌شود. این‌جا را ببینید.

 

گزارش تصویری از بازاری که با الهام از بازار نقش جهان اصفهان ساخته شده است

بازار نقش جهان اصفهان با الهام از میدان نقش جهان اصفهان در شهر جدید اندیشه ساخته شده است. این پروژه در زمینی به مساحت حدود 5.2 هکتار و با زیربنای حدود 115 هزار مترمربع شامل کاربری‌های مختلف تجاری، فرهنگی و مذهبی ساخته شده است. گزارش تصویری از این بازار را این‌جا ببینید.

همچنین در بخش دیگری، گزارشی تصویری از حضور عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی از آزادراه تهران - شمال منتشر شد (این‌جا). وزیر راه وشهرسازی در این بازدید از آماده شدن قطعه چهار آزادراه تهران - شمال در اوایل تابستان خبر داده است. این‌جا را ببینید.

 

دلار 30 تومان گران شد

اولین روز کاری دومین هفته خردادماه 1394، با افزایش قیمت طلا، سکه و دلار آغاز شد. بر این اساس قیمت هر دلار آمریکا امروز توسط ارزفروشان با افزایش 30 تومانی قیمت نسبت به آخرین معملات هفته گذشته، 3327 تومان اعلام شد. این‌جا را ببینید.

 

قیمت اوراق تسهیلات مسکن کاهش یافت

قیمت اوراق تسهیلات مسکن که از ابتدای سال تاکنون با تغییر چندانی مواجه نشده و با در پیش گرفتن روند متعادلی، در محدوده ی 70 تا 80 هزار تومانی در حال حرکت است، در هفته ابتدایی خرداد ماه نسبت به اردیبهشت افت کرد و در محدوده ی قیمت 73 هزار تومان ایستاد. این در حالی است که افزایش میزان وام مسکن 80 میلیونی که اخیرا توسط شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده نیز تاثیری در روند حرکتی این اوراق نداشت زیرا به گفته رئیس اداره ابزارهای نوین فرابورس، تسهیلاتی که به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده مشمول دارندگان اوراق تسهیلات مسکن، نمی‌شود و روی قیمت این اوراق تاثیری ندارد. این‌جا را ببینید.

22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =