آقای مهدی صفری مطلب زیر را از طریق ایمیل ارسال کرده است.

استاد مصباح یزدی در بیاناتی که سایت شخصی ایشان منتشر کرده است مطالبی را مطرح کرده اند که عموما تکراری است اما در میان آن عبارتی است که جدید می نماید. ایشان فرموده اند:

حتي در بين ياران پيامبر‌(ص) نيز تفاوت نيت‌ها و انگيزه‌ها وجود داشت، اظهار كرد: اين اختلاف انگيزه‌ها، از روز وفات پيامبر‌(ص) به صورت روشن‌تري مطرح گرديد و معلوم شد كه برخي افراد دين را براي اهداف ديگري مي‌خواهند. در جريان انقلاب اسلامي نيز، تعداد افراد تأثيرگذاري كه نگاهشان به اسلام مانند نگاه امام‌(ره) بود، به انگشتان يك دست نمي‌رسيد.

خواندن این جملات، برای من علامت سوال بزرگی ایجاد کرد و این علامت سوال را در برابر نام بسیاری از چهره های اثرگذار در پیروزی انقلاب قرار دادم. اما به نتیجه نرسیدم.

اینک از حضرت استاد خواهش می کنم از میان اسامی بزرگوارانی که در لیست زیر آورده ام 3 نفر را برگزینند و روبروی آن تیک بزنند، تا معلوم شود از نظر ایشان،چه کسانی نگاه شان به اسلام همانند امام راحل بوده است.

دلیل اینکه خواسته ام معرفی 3نفر است این است که قطعا در میان 5نفر منظور نظر ایشان، مقام معظم رهبری در رتبه اول هستند و جناب استاد مصباح مکررا در باره شخصیت معظم له چنین دیدگاهی را مطرح کرده اند. نفر دوم نیز لابد شخص آقای مصباح هسند،چون نمی توان پذیرفت ایشان خود، فاقد صفتی باشند که فقدان آن را در دیگران می بینند.

به این ترتیب اگر از تعداد انگشتان یکدست دو نفر را کم کنیم، باید در پی 3نفر دیگر باشیم. متشکر می شوم جناب استاد این سه نفر را بنمایانند:

1- شهید استاد مطهری

2- شهید دکتر سیدمحمد بهشتی

3- شهید دکتر محمدجواد باهنر

4- شهید محمد مفتح

5- شهید محمدعلی رجایی

6- شهید آیت الله صدوقی

7- شهید آیت الله مدنی

8- شهید آیت الله دستغیب

9- شهید آیت الله اشرفی اصفهانی

10-شهید هاشمی نژاد

11- شهید حجت الاسلام و المسمین فضل الله محلاتی

12- شهید حاج مهدی عراقی

13- مرحوم آیت الله علی مشکینی

14- مرحوم آیت الله مهدوی کنی

15- شهید قدوسی

16-حضرت آیت الله جنتی

17- حضرت آیت الله خزعلی

18- مرحوم آیت الله محی الدین انواری

19-آیت الله محمد یزدی

20-آیت الله محمد مومن

و ....

 

 

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421216

برچسب‌ها