مشارکت سمن ها در مبارزه با مواد مخدر کم است/ شورای مبارزه با مواد مخدر یزد پویاست

معاون سیاسی استاندار یزد گفت: با یک نگاه آسیب شناسانه مشاهده می شود نقش مردم در برنامه های پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر کم است و شایسته است مردم و سازمانهای مردم نهاد در این زمینه حضور و مشارکت حداکثری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، نشست مشترک کمیته تخصصی تشکل های غیردولتی و کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر به منظور بررسی و تصویب برنامه های سالروز جهانی و هفته مبارزه با موادمخدر با حضور معاون سیاسی، استانداری، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر و نمایندگان دستگاه های عضو این شورا روز گذشته در دفتر معاون سیاسی استاندار برگزار شد.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در این جلسه بر لزوم تقویت و ساماندهی حضور و مشارکت مردم، انجمن های محلی و سازمانهای مردم نهاد در برنامه های مبارزه با موادمخدر استان تأکید کرد.
محمدعلی طالبی ادامه داد: غلبه نگاههای سخت افزاری و نرم افزاری در دهه های گذشته در بحث مبارزه با موادمخدر موجب گردیده تا ابعاد فرهنگی و اجتماعی این حوزه کمتر مورد توجه قرار گیرد.


وی افزود: باید در هفته مبارزه با مواد مخدر فعالیتهای تبلیغی، فرهنگی و اجتماعی که قرار است انجام شود با پرهیز از نگاه اداری و الزامات اداری کاملاً داوطلبانه و با مشارکت مردم و فراهم نمودن زمینه حضور حداکثری آنها انجام شود.
طالبی عنوان کرد: لازم است در بحث مبارزه با موادمخدر ارتباطهای بلاواسطه ای با مردم برقرار شود که می توان بعنوان مثال حضور کارشناسان در جلسات مختلف ، هیأتهای مذهبی و حتی جلسات خانوادگی را اشاره کرد.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد یادآور شد: ارتباط مستقیم با مردم می تواند به تعمیق و اثربخشی برنامه ها کمک شایسته ای نماید و حتی در حوزه رسانه نیز لازم است شورای هماهنگی با مبارزه با موادمخدر استان با خبرنگاران، مطبوعات محلی و رسانه های استان مستقیم ارتباط برقرار کند و از آنها در برنامه ها طلب یاری نماید.


وی گفت: باید برای اجرای برنامه های مختلف جامعه هدف خود را مشخص نماییم و بدانیم مخاطب ما در این برنامه بعنوان مثال جوانان، دانشجویان یا والدین هستند و اجرای صرف برنامه ها را هدف خود قرار ندهیم بلکه واقعاً نگاه کنیم و دریابیم این برنامه ها چه خروجی و اثربخشی می تواند برای جامعه داشته باشد.


طالبی افزود: لازم است برنامه هایی مانند تجلیل از خانواده های شهدای مبارزه با مواد مخدر و همایش بهبودیافتگان هر ساله برگزار شود زیرا اثر بخشی لازم خود را داشته و دارد ولی در برگزاری و اجرای سایر برنامه ها باید به این نکته توجه داشته باشیم که در پایان این هفته چه اثرات خوبی برای جامعه در حوزه پیشگیری، درمان و مقابله با مواد مخدر خواهیم داشت.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان سخنان خود از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به علت فعالیتهای مناسب این شورا و تحرک و پویایی که در بحث مبارزه با مواد مخدر داشته و همکاری دستگاههای اجرایی و نهادهای دولتی با این شورا قدردانی نمود.


در ابتدای این جلسه علی روستایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و هر کدام از نمایندگان دستگاههای عضو این شورا گزارشی از برنامه هایی که قرار است در هفته مبارزه با مواد مخدر- از تاریخ 30 خرداد ماه تا 5 تیر ماه سالجاری - در استان انجام شود ارائه نمودند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422330

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =