یکشنبه 3 اردیبهشت 1396
چهارشنبه 20 خرداد 1394 - 12:30:39 چاپ

پنج موسسه اعتباری به زودی مجوز دریافت می کنند/ دو موسسه منحل می شوند

اقتصاد > اقتصاد کلان - مسئولان بانک مرکزی از اعطای مجوز به پنج موسسه اعتباری و انحلال دو موسسه دیگر در آینده نزدیک خبر می دهند.

مریم یعقوبی:

خبرهای رسیده از بانک مرکزی حکایت از آغاز شمارش معکوس برای پایان ساماندهی موسسات اعتباری و بازار غیرمتشکل پولی دارد؛ بر اساس اعلام مسئولان بانک مرکزی در حوزه نظارت این بانک، با بررسی‌ها و نظارت‌های انجام‌گرفته و اعمال برخی اقدامات به زودی طرح ساماندهی موسسات اعتباری پایان خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موسسات اعتباری آرمان، نور، افضل توس، ثامن و بانک مهر اقتصاد با توجه به روند اجرایی انجام‌گرفته در آینده نزدیک موفق به دریافت مجوز خواهند شد و به بازار پولی کشور می پیوندند.

مسئولان بخش نظارت بانک مرکزی، افزایش هماهنگی بین قوا و نهادهای تصمیم گیر را یکی از علل اصلی تسریع روند ساماندهی موسسات اعتباری می دانند؛ چنانچه طی روزهای گذشته شاهد انحلال برخی مؤسسات مانند میزان که مدیران آن تخلفات زیادی داشتند، بوده ایم.

همچنین از سوی دیگر، براساس شنیده‌ها و اعلام محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضائیه، دو موسسه اعتباری به احتمال قوی به زودی منحل خواهد شد.

پیگیری ها نشان می دهد یکی از این موسسات که از قدیمی ترین موسسات اعتباری کشور و دارای مجوز است، تاکنون همکاری‌های لازم را با بانک مرکزی نداشته است و به همین علت نیز مراحل انحلال آن‌ در حال پیگیری است.

یکی دیگر از موسسات اعتباری نیز در پی تخلفات متعدد و با شکایتی که از سوی بانک مرکزی در دستگاه قضایی مطرح شده است، به‌زودی منحل خواهد شد.

22339

کلید واژه‌ها : بانک مرکزی -
مطالب مرتبط
13 دیدگاه
  • بابك
    چهارشنبه 20 خرداد 1394 - 12:38:29
    پاسخ
    15 3

    خداياااااا چي ميشد ما هم پارتي داشتيم و جزب اينا ميشديم

  • بی نام
    چهارشنبه 20 خرداد 1394 - 13:00:31
    پاسخ
    37 4

    اون کارکنان بد بخت این موسسه ها چه گناهی کردند؟؟؟ خانواده هاشون چی؟؟ الان باید بی مجوزیش لو بره؟؟بعد چند سال ایا تاوان بازی های سیاسی رو این کارمندان باید بدن؟؟؟ این بود همدلی با مردم؟؟؟؟؟ لطفا یه نفر به داد این کارکنان برسه

    • بی نام
      پنجشنبه 21 خرداد 1394 - 09:00:52
      1 2

      نگران نباشید با نام دیگری مجوز جدید به همون مؤسسه داده می شود

    • محمود
      پنجشنبه 21 خرداد 1394 - 09:58:28
      0 0

      برادران بالا که به فکر بیکاری نیستن عزیزم خودشون میلیون میلیون حقوق میگیرن شب میخوابن صبح بلند میشن میگن فلان جا منحل حالا اون کارمندای بیچاره چکار کنن خدا میدونه

  • ناشناس
    چهارشنبه 20 خرداد 1394 - 15:03:00
    پاسخ
    24 0

    وقتی منحلش کردید حالا اسمشو میگید تا سپرده ها مون که اونجاستو حالا بدوییم دنبالش اره؟ خوب چی میشد اسمشو میگفتید تا بریم خارج کنیم از اونجا. چرا استرس بهمون میدید خوشتون میاد؟ اخه این چه وضعشه یه روز میگید این خوبه یه روز میگید بده ما چه کنیم به کی بگیم. عحب گیری افتادیما.

  • حسن
    چهارشنبه 20 خرداد 1394 - 20:01:44
    پاسخ
    21 0

    این که یک موسسه مجوزدار منحل شود چه معنی دارد جز اینکه بانک مرکزی در اجرای وظایف نظارتی خود کوتاهی کرده است. چرا که این موسسه اگر خلافی کرده باشد باید در همان مراحل اول رسیدگی و اطلاع رسانی میشد و لغو مجوز و انحلال در واقع آخرین راه حل هست. در هر حال انحلال یک موسسه مجوز دار هیج نتیجه ای جز بی اعتمادی نسبت به بانک مرکزی و مجوزهای ارایه شده از سوی آن نخواهد داشت.

  • بی نام
    چهارشنبه 20 خرداد 1394 - 20:29:02
    پاسخ
    25 1

    با منحل شدن یک موسسه دارای مجوز، در حقیقت اعتبار مجوزهای بانک مرکزی از بین می رود.

  • بی نام
    چهارشنبه 20 خرداد 1394 - 22:25:41
    پاسخ
    1 0

    خیلی مسخرست. این همه سپرده گذار چ گناهی کردن بیچاره ها

  • ali
    پنجشنبه 21 خرداد 1394 - 07:36:02
    پاسخ
    3 0

    برای بانک مرکزی متاسفم برای اینکه اونی که مجوز داره میخواد منحل کنه.برای چی به اون یکی ها مجوز میده وقتی میخواد بعدا مجوز خودشو باطل کنه.میخواد چی رو دنبال کنه.با اعتماد مردم چرا بازی میکنید

  • حسین
    پنجشنبه 21 خرداد 1394 - 08:27:11
    پاسخ
    4 2

    من پولم تو افضل توس هستش .خداروشکر که مجوزشون نهایی شده

  • کارمند بانک مهر
    پنجشنبه 21 خرداد 1394 - 09:11:51
    پاسخ
    2 0

    خوش خبر باشید

  • ناشناسناش
    جمعه 22 خرداد 1394 - 00:22:36
    پاسخ
    0 0

    به نظر من بانك مركزي تحت تاثير مديران بانكهاي دولتي و نيز سياستمداران قرار دارد چه بسا خيلي از اين سياستمدن سپرده هنگفتي نزد موسسات مجوز دار دارند و به اين شكل هر چند مدت موسسات را به توپ ميبندد و اين كار وجهه بانك مركزي را خراب خواهد كرد و گاهاأ شده است

  • مجيد
    جمعه 22 خرداد 1394 - 09:58:23
    پاسخ
    1 3

    خبرآنلاين؟ منبع خبرتون كجاست؟ چرا ما بايد اين خبر و كه كاملا معلومه از خودتون درآوردين باور كنيم؟ شما به نقل از كدام شخص يا سازمان اين شايعه ها رو پخش ميكنين؟ واقعا متاسفم براتون

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700