جریمه سنگین برای دستکاری در کنتورهای برق در بجنورد

شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی اعلام کرد، مشترکین خطاکار در امر دستکاری لوازم اندازه گیری مرکز استان 270 میلیون ریال جریمه شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مدیر توزیع برق شهرستان بجنورد با اشاره به کشف 21 مورد دستکاری در لوازم اندازه گیری توسط برخی مشترکان برق شهرستان بجنورد گفت: این کشفیات طی بازرسی های انجام شده طی دو ماه ابتدای سال جاری انجام شده است.

مهندس "مسلم زمانی" با اشاره به اهمیت مبحث سرقت انرژِی و لزوم رعایت اخلاقیات در این زمینه که نتیجه آن اجرای مساوات در هزینه های انرژی تمامی مشترکان است افزود: در این رابطه تلاش های بسیاری در قالب بازرسی لوازم اندازه گیری مشترکان انجام شد که در نهایت متاسفانه 21 مورد دستکاری در این لوازم محرز شد.

وی اظهار داشت: در این راستا ضمن تذکر به واحدهای خاطی که اغلب از واحدهای تجاری مطرح مرکز استان بودند، مبلغ 270 میلیون ریال جریمه از مشترکان خطاکار دریافت شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مبالغ دریافت شده شامل جرایم تعیین شده قانونی به علاوه کسر مصرف ناشی از دستکاری لوازم اندازه گیری بوده است.

مدیر توزیع برق شهرستان بجنورد در خاتمه تصریح کرد: بر حسب قانون مجازات اسلامی، صنعت برق مجاز است با هرگونه دستکاری کنتور ، برخورد قانونی داشته باشد و در صورت تکرار این قبیل اقدامات ناشایست، مطابق مجازات های تعیین شده قانونی با این افراد برخورد خواهد شد.

مطابق ماده قانون مجازات اسلامی و نظر قوه قضاییه، دستکاری کنتورهای آب و برق که منجر به کمتر نشان دادن میزان واقعی مصرف آب و برق می شود، از مصادیق بارز سرقت، یعنی ربودن مال غیر به طور پنهانی (ماده 197 قانون مجازات اسلامی) است و می تواند مشمول ماده 661 قانون مجازات اسلامی باشد که مطابق با آن بر حسب تشخیص دادگاه صالحه، مجازات هایی نظیر حبس، شلاق ، رد مال و ... برای مجرمان تعریف شده است.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425688

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =