جوابیه دانشگاه پیام نور به یک گزارش: در کیفیت آموزش با دانشگاه شریف برابری می کنیم

دانشگاه پیام نور جوابیه ای در واکنش به گزارش روز گذشته خبرآنلاین با عنوان«صندلی های خالی میزبان دانشجویان خارجی،کیفیت دانشگاه ها جوابگوی دانشجویان خارجی است؟» ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روز گذشته گزارشی در خبر آنلاین با عنوان «صندلی های خالی میزبان دانشجویان خارجی،کیفیت دانشگاه ها جوابگوی دانشجویان خارجی است؟»منتشر شد که در آن سیاست جدید وزارت علوم مبنی بر پر کردن صندلی های خالی دانشگاه ها با دانشجویان خارجی و توجه به کیفیت دانشگاه هایی که صندلی های خالی دارند ذکر شده بود. (اینجا

در همین زمینه روابط عمومی دانشگاه پیام نور در جوابیه این گزارش آورده است:

رسانه وزين خبر آنلاين

باسلام

«دانشگاه پيام نور به عنوان بزرگترين دانشگاه دولتي كشور در انجام رسالتش، در دو عرصه اقدامات مؤثري انجام داده است. نخست در زمينه عدالت آموزشي كه امكان تحصيل در عرصه آموزش عالي را براي همه هموطنان عزيز در اقصي نقاط اين سرزمين فراهم نموده و دوم در زمينه كيفيت آموزش و خدماتي است كه ارائه مي‌نمايد.

دانشگاه پيام نور در آخرين بندي پايگاه استنادي جهان اسلام (ISC) رتبه اول كيفيت آموزش را در كنار دانشگاه شريف و دانشگاه علوم پزشكي تهران كسب نموده كه خود دليلي محكم بر ارائه مطلوب آموزش در اين دانشگاه است.

در زمينه پژوهش نيز، اين دانشگاه در بين 10 دانشگاه برتر كشور قرار گرفت و اخيراً نيز اين دانشگاه در زمينه توليد علم براساس داده‌هاي پايگاه استنادي ISC رتبه 12 را به خود اختصاص داده و در بين 20 دانشگاه برتر كشور قرار گرفته است. بديهي است تمامي موارد ذكر شد حاكي از كيفيت بالاي آ«ورزشي و پژوهشي دانشگاه پيام نور است.»

در پاسخ به بخش ديگري از اين خبر كه نوشته شده: «بسيار دور از ذهن است كه دانشجويان خارجي صندلي‌هاي خالي دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي يا پيام نور را پر كنند چرا كه اين دانشگاه‌ها بنابر ساختار آمورزشي حاكم بر كشور كيفيت پايين‌تري نسبت به دانشگاه‌هاي دولتي دارند و اقبال اين دانشگاه حتي در داخل كشور نيز به اندازه كافي نيست.» به اطلاع مي‌رساند برخلاف آنچه در متن خر آمده و نشان‌دهنده بي‌اطلاعي خبرنگار محترم است، دانشگاه پيام نور بزرگترين دانشگاه دولتي است و بيش از 800 هزار دانشجو در داخل كشور هم اكنون در اين دانشگاه مشغول به تحصيل هستند و اين دانشگاه در بيش از 76 كشور داراي دانشجو بوده و در 16 كشور هم نمايندگي دارد و دانشجويان خارجي بسياري هم‌اكنون اين دانشگاه را را به عنوان دانشگاه محل تحصيل خود برگزيده‌اند.

انتظار مي‌رود رسانه‌ها كه وظيفه مهم اطلاع‌رساني شفاف و صحيح بر بر عهده دارند، در پوشش دهي اخبار و ارائه اطلاعات درست امانتدار باشند چرا كه ارائه مطالب نادرست بودن استناد به مدارك مستدل و كافي به تنها موجب تشويش و نگراني اذهان مخاطبان اين دانشگاه مي‌شود، بلكه ميزان مهارت حرفه‌اي آن رسانه را نيز زير سؤال مي‌برد!

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 427911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    32 5
    لبخند
  • محمد BE ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    31 5
    باز هم توهم
  • بی نام A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    30 4
    خ9خخخخخخخخخخخخخخ......این مسئوا باید دار زد....
  • بی نام A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    33 4
    خوبه نگفته از هاروارد از نظرکیفیت آموزش بالاتریم. راستی این توی دوره احمدی نژاد هم یوده که این قدر شبیه اونه
    • احمد A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
      1 3
      خدایی زلزله هاییتی را هم به احمدی نژاد نسبت میدین یعنی چی واقعا
  • بی نام A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    20 7
    پیام گور می توان نامید تا پیام نور
    • بی نام A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
      2 2
      پیام تاریکی
  • شهریار RO ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    5 3
    دانشگاه شریف، علوم پزشکی تهران و پیام نور... سه راس مثلث علمی کشور. اولی در صنعت، دومی در علوم پزشکی و سومیپیام نور در تعداد دانشجو. شاید اینجوری بشه قبول کرد.
  • بی نام IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    2 2
    شما تو توهم و رویا پردازی هم مقام بالایی دارید. واقعا ملت رو چی فرض کردین؟ ادبیات شما مثل یه نفر که نابودمون کرد هست؟ کاغذ پاره میدین دست جوانا
  • بی نام A1 ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    17 6
    من مونده بودم بین شریف و پیام نور کدوم رو اول بزنم،با صحبت های ایشون قانع شدم اول پیام نور اگه نشد می رم شریف.
  • reza A1 ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    19 4
    پیام نور بی کیفیته؟؟؟ یعنی واقعا از دانشگاه ازاد و علمی کاربردی که کیلویی نمره میدن بدتره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • امیر حسام DE ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    6 3
    پیام نور سیستم آموزشی خوبی داره واقعا عالیه من به عنوان یه دانشجو پیام نور دارم اینو میگم
  • سروش IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    5 3
    كار از لبخند گذشته بايد قهقهه زد. واقعا الان اين جك بود يا واقعي؟؟ اصلا شما يك ساعت رقتيد پيام نور ببينيد چه خبره؟؟ اگر هم نرفتي كار خوبي كردي چون واقعا خبري نسيت.