باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:

رئیس کانون زنان بازرگان ایران با اشاره به اینکه حضور پر رنگ زنان در فعالیت‌های اقتصادی نیاز به فرهنگ‌سازی و حمایت‌های قانونی دارد گفت: با توجه به شرایط کاری برابر زنان حقوق دستمزد پایین‌تری‌ نسبت به مردان دریافت می‌کنند.

سیده فاطمه مقیمی رئیس کانون زنان بازرگان ایران با اشاره به نقش زنان در اقتصاد کشور گفت: با توجه اینکه 50 درصد جامعه را زنان تشکیل می‌دهند متاسفانه در جامعه آن‌طور که باید حضور پررنگی ندارند. 

وی افزود: متاسفانه روز به روز محدودیت‌هایی برای حضور زنان در اقتصاد روبه رو می‌شویم که از جمله آن می‌توان به شیوه استخدام، مرخصی، حقوق و دست مزد و نیز عدم تمدید قرار داد اشاره کرد. 

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: همچنین مرخصی زایمان از جمله عوامل بازدارنده در استخدام زنان است. 

وی با تاکید بر اینکه نگاه به حضور زنان در اقتصاد کم‌رنگ است افزود: هنوز شرایط برای حضور زنان مطلوب نیست و با توجه به شرایط کاری برابر حقوق و دستمزد زنان در مقایسه با مردان بسیار پایین است. 

به گفته‌ رئیس کانون زنان بازرگان ایران در بحث مربوط به بازنشستگی زنان حق و حقوق و پس از فوت یک زن به شرطی به همسر وی پرداخت می‌شود که از کار افتاده باشد در صورتی که این قانون در مورد مردان صادق نیست. 

وی با تاکید بر اینکه نباید منکر نقش و رسالت زنان در خانواده شد گفت: حضور زنان در جامعه و اقتصاد کشور نیاز به فرهنگ‌سازی و حمایت‌های قانونی دارد که متاسفانه تاکنون اقدام عملی جدی برای آن انجام نشده است. 

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 430059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =