امام جمعه قم گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای باید در صحنه حاضر باشد و امت ایران اسلامی نیز از صراحت آنها حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

مهر نوشت؛ آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، در سخنانی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با مسئولان و کارگزاران نظام اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار بسیار مهم و اصولی بود و اکثر خبرگزاری‌ها و رسانه‌های دنیا، آن را پوشش دادند و به تحلیل آن پرداختند.

وی بیان داشت: استنباط رسانه‌های بیگانه در مورد سخنان مقام معظم رهبری آن بود که ایشان با زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل مخالفند و نمی‌خواهند امتیازی به آن‌ها بدهند و این سخنان رهبری را در حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای دانستند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به بیان یک نکته اخلاقی توسط رهبر معظم انقلاب در ابتدای بیاناتشان در جمع مسئولان اظهار داشت: این نکته اخلاقی بی‌ارتباط با مشکلات و مسائل روز نبود؛ اینکه مرگ به انسان آن‌قدر نزدیک است که نباید از آن غافل شد و روزی خواهد رسید که همه باید در قبال اعمالمان پاسخگو باشیم.

مشکلات با صداقت بیان شود

وی ادامه داد: اگر مشکلات با صداقت به مردم گفته شود ملت ایران نیز همانند ۳۶ سال گذشته در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان ایستادگی و مقاومت خواهند کرد.

آیت الله حسینی بوشهری اضافه کرد: رهبری در این دیدار تأکید داشتند که ما به دنبال یک توافق خوب هستیم که عزت و منافع ملی در آن تأمین‌ شده باشد.

وی در ادامه با اشاره به خطوط قرمز ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری در زمینه مذاکرات هسته‌ای، افزود: رهبر انقلاب فرمودند که آنچه من در مجامع عمومی مطرح می‌کنم همان چیزی است که در جلسات خصوصی نیز به مسئولان می‌گویم و از تیم مذاکره کننده هسته‌ای به شایستگی حمایت و دفاع کردند.

برداشتن کلیه تحریم‌ها از خطوط قرمز مذاکرات هسته‌ای است

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه برداشتن کلیه تحریم‌ها یکی دیگر از خطوط قرمزی بود که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید داشتند، افزود: ایشان به بدعهدی آمریکایی‌ها در دولت‌های گذشته نیز اشاره کردند.

وی تصریح کرد: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ما باید در صحنه حاضر باشد و امت میلیونی ایران اسلامی نیز از صراحت لهجه آن‌ها حمایت و پشتیبانی خواهند کرد.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن روز میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) نیز اشاره کرد و اظهار داشت: خداترسی و کمک به نیازمندان و دستگیری از محرومین از ویژگی‌های برجسته امام مجتبی(ع) بود و آن حضرت همواره بیش از آن چیزی که نیازمندی به آن نیاز داشته باشد به او اهدا می‌کردند.

وی همچنین به سالروز شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در هفتم تیرماه اشاره کرد و افزود: دشمن طراحی عجیبی کرده بود که بتواند بنیان نظام اسلامی را از بین ببرد اما موفق به این امر نشد و این شهادت‌ها آن‌چنان اثربخش بود که گویی خون تازه‌ای به پیکر امت اسلامی تزریق شد و حیات دوباره‌ای برای ملت ما بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: در روز قبل از این اقدام تروریستی منافقین به جان رهبر معظم انقلاب سوء قصد کردند که در این توطئه هم ناکام ماندند و امام خمینی(ره) بعد از این حادثه در نامه‌ای از ایشان تجلیل کردند.

تأکید بر افزایش کارآمدی دستگاه قضایی

وی با تأکید بر اینکه نیازمندیم که دستگاه قضایی ما از این کارآمدتر باشد، تصریح کرد: قوه قضاییه با کمک دولت و مجلس و دیگر نهادهای فرهنگی باید در زمینه کاهش جرایم و پیشگیری از وقوع جرم تلاش کند چرا که افزایش روز افزون پرونده‌ها در دادگاه‌ها زیبنده دستگاه قضایی نیست.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: امروز نیمی از زندانیان به خاطر مواد مخدر در زندان‌ها هستند و بخش دیگری نیز غیر مستقیم به دلیل مواد مخدر زندانی هستند امروز مواد مخدر صنعتی بلای جان جوانان شده است و دشمنان از آن برای منحرف کردن جوانان استفاده می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گذشت ۹ روز از ماه مبارک رمضان، همگان را بر استفاده از فیوضات این ماه با فضیلت و انس بیشتر با قرآن و خداوند و دستگیری از نیازمندان و صله رحم سفارش کرد.

امام جمعه قم سالروز رحلت حضرت خدیجه کبری(س) را نیز تسلیت گفت و این بانوی بزرگ را اول زن ایمان آورنده به رسول‌الله برشمرد که تمام دارایی‌اش را وقف تبلیغ دین اسلام کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 430116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =