موسوی لارگانی: بعید می دانم استیضاح فانی برای مدیریت استیضاح بعدی باشد

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی می گوید: رای اعتماد مجدد مجلس به وزیر آموزش و پرورش در سال همدلی و همزبانی کمک به دولت بود تا خللی در کابینه یازدهم ایجاد نشود.

حجت الاسلام ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرآنلاین باشاره به رای مجدد مجلس به وزیر آموزش و پرورش که هفته گذشته در صحن علنی اتفاق افتاد خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که نمایندگان به ابقای وزیر رای دادند و با استیضاح وی مخالفت کردند، این بود که چون وزارت آموزش و پرورش یک وزارتخانه کلیدی است و اگر وزیر استیضاح می شد، وزارتخانه به مدت سه ماه با سرپرست اداره شده و بعد از 3 ماه وزیری به مجلس معرفی می شد اما چون سال پایانی مجلس است آموزش و پرورش نیز با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید، باید حتما مدیریت ثابتی داشته باشد که بتواند تصمیم گیری کند.

وی افزود: حالا که مجلس اعتماد کرده و در سال همدلی و همزبانی کمک کرده است که با عدم استیضاح وزیر،خللی در دولت ایجاد نشود، انتظاراز وزیر آموزش و پرورش نیز این است که افرادی که در این وزارتخانه عملکرد شان مورد اعتراض برخی نمایندگان قرار گرفته، جابه جا شوند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین در پاسخ به این سئوال که گفته می شود که رای آوردن مجدد فانی در مجلس به دلیل تصمیم برخی نمایندگان برای استیضاح وزرای بعدی بوده است؟ خاطرنشان کرد:اینکه بگوییم مجلس به دلیل مدیریت استیضاح وزرای دیگر به فانی رای داده است، بعید می دانم که اینگونه باشد چراکه مجلس در جریان یک استیضاح،با شنیدن صحبت موافقین و مخالفین و وزیر تصمیم می گیرد و استیضاح وزیری به حساسیت وزارتخانه و کم کاری آن وزیر بستگی دارد.

 وی ادامه داد: شاید بعضی ها به صورت جزئی این قضیه را مدیریت کرده باشند، ولی بعید به نظر می رسد که استیضاح های دیگر بتواند در مجلس رای بیاورد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا استیضاح آقای آخوندی را جدی می دانید؟ گفت: استیضاح مطرح شده است و نمایندگانی آن را پیگیری می کنند البته باید دوباره بررسی شود چراکه ما در دو جلسه صحبت های وزیر را در کمیسیون تلفیق شنیده ایم و در حال حاضر که مجلس نیز در تعیلات به سر می برد، بررسی این موضوع جای بیشتری دارد.

وی ابراز داشت:در حال حاضر یک سری عزل و نصب‌ها  در سطح وزارتخانه ها به منظور مدیریت انتخابات آینده انجام می شود در حالیکه نباید این طور باشد و باید هدف دولت، تنها اجرای صحیح انتخابات و قانون باشد وما از دولتی که در راس آن جناب اقای روحانی است که 20 سال سابقه مجلس دارد این است که قانون را اجرا کند.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 430912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =