ایسنا نوشت:

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش نحوه ادامه تحصیل افراد معلول ، متاهل و بزرگسال در مدارس آموزش از راه دور را تشریح و اظهار کرد: هزینه تحصیل این افراد بسیار اندک است.

گودرز شاهمرادی با بیان اینکه نظام آموزش از راه دور قدمت جهانی دارد و 60 کشور دنیا از سیستم آموزش از راه دور استفاده می‌کنند اظهار کرد: این روش برای ادامه تحصیل بسیار به صرفه است.

وی افزود: آموزش به دانش آموز در این سیستم یک چهارم به صورت حضوری و مابقی به شکل غیرحضوری است.

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش از راه دور با اولویت پذیرش بازماندگان از تحصیل راه اندازی شده است، گفت: در سال 83 ، 120 مدرسه فعال آموزش از راه دور وجود داشت ولی امروز شمار آن به 1722 مدرسه رسیده است.

شاهمرادی گروه‌هایی که امکان ادامه تحصیل در مدارس آموزش از راه دور دارند را برشمرد و گفت: گروه نخست لازم التعلیم‌ها هستند که شامل افراد دارای معلولیت، متأهل و افرادی که به مدرسه دسترسی ندارند می‌شود، گروه دوم نیز افرادی هستند که شرایط سنی حضور در مدرسه عادی را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: شیوه آموزش در این مدارس نیمه حضوری و غیر حضوری است و برای هر درس شش ساعت امکان حضور در کلاس برای رفع اشکال فراهم شده است.

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش درباره شهریه مدارس آموزش از راه دور نیز عنوان کرد: شهریه این مدارس بسیار اندک است و در مقایسه با سایر هزینه‌های آموزشی ناچیز محسوب می‌شود. شهریه ثابت سال تحصیلی جاری 46 هزار تومان است و یک هزینه متغیر بابت واحدهای درسی محاسبه خواهد شد. شهریه ثابت نیم سال اول و دوم همان 46 هزار تومان و شهریه نیم سال تابستان 23 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

شاهمرادی ادامه داد: هزینه تحصیل برای افراد لازم التعلیم رایگان و به عهده آموزش و پرورش و برای افراد بزرگسال به عهده شخص فراگیر خواهد بود.

به گفته مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش وپرورش، کیفیت بخشی به مدارس آموزش از راه دور راهبرد اصلی در سال تحصیلی پیش روست.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =