سایت صدای اقتصاد نوشت:

استفاده از تجهیزات الکترونیکی و دوربین های مدار بسته برای حفاظت از منازل، مغازه ها و اماکن مختلف در سال های گذشته در ایران به شدت رو به افزایش بوده است، از بقالی تا مدرسه و حتی جگرکی همه جا می توان دوربین های مدار بسته را دید و حتی در بسیاری از مغازه هایی که دوربین وجود ندارد برگه ای چسبانده شده و روی آن نوشته اند:« این فضا مجهز به دوربین مدار بسته است.» اما سالانه چقدر دوربین جدید به کشور وارد می شود؟ آیا در ایران کارخانه های تولید این تجهیزات وجود دارد؟ سرمایه لازم برای راه اندازی خط تولید این تجهیزات چقدر است؟ آیا دولت حمایت می کند؟ این ها سوالاتی است که از  شنتیایی اتحادیه واردکنندگان تجهیزات الکترونیکی و دوربین ها مدار بسته پرسیدیم:

درسال های گذشته شاهد رواج استفاده از دوربین های مدار بسته و تجهیزات امنیتی الکترونیکی بوده ایم، آماری از این که چقدر سالانه به تعداد این دوربین ها و تجهیزات اضافه می شود، دارید؟

به دلیل نبود مرکزی مشخص برای استخراج و جمع آوری اطلاعات شاید نتوانم آمار دقیقی ارائه کنم اما براساس شرایط کشور و تقاضاها بیش از 100 هزار دوربین مدار بسته از کشورهای دیگر وارد ایران می شود و 100 ها میلیون دلار ارز صرف واردات این تجهیزات الکترونیکی و دوربین های مدار بسته می شود.

آیا در داخل کشور هم کارخانه ها و مراکزی برای تولید این تجهیزات و دوربین های مدار بسته وجود دارد؟

خیر هنوز واحد تولیدی وجود ندارد اما کارخانه ای از سوی ما در حال راه اندازی است و مدتی است که زمینه سازی های لازم صورت گرفته و در حال انتقال خط تولید به داخل هستیم.

آیا این کار نیاز به سرمایه گذاری بالایی دارد؟

 بله پیش بینی های ما نشان می دهد سرمایه گذاری لازم برای راه اندازی خط تولید تجهیزات الکتورنیکی و دوربین های مدار بسته بین 20 تا 30 میلیارد تومان است، البته ظرفیت های بسیار بالا و بازار تقاضای بسیار زیادی برای این سیستم ها وجود دارد که می تواند این سرمایه گذاری را توجیح کند، شما توجه داشته باشید که ما در ایران با یک جمعیت 80 میلیون نفری رو به رو هستیم و در منطقه و همسایگان نیز بازاری 400 میلیونی داریم که در سال های گذشته نشان داده تشنه این تجهیزات است پس پتانسیل بالایی برای راه اندازی کارخانجات تولید این تجهیزات در کشور وجود دارد و می توان به بازارهای صادراتی آن به کشورهای همسایه هم توجه ویژه داشت.

در ماه های گذشته باتوجه به دیپلماسی دولت و مذاکرات هسته ای شاهد گسترش روابط اقتصادی بین شرکت های ایران و خارجی هستیم آیا در موضوع تجهیزات الکترونیکی و دوربین های مدار بسته هم شاهد تحول بوده ایم؟

البته در این زمینه هم امیدواری های بسیاری به وجود آمده و شرکت های خارجی برای برقراری ارتباط با شرکت های ایرانی ابراز علاقه کرده اند و حتی برخی از شرکت ها که به دلیل تشدید تحریم ها از ایران رفتند و یا شرکت هایی که اصلا با ابران ارتباط نداشتند علاقه مندی هایی برای حضور در ایران نشان داده اند اما باید منتظر مذاکرات بود.

شما برای گسترش ارتباط و استفاده از این فرصت چه گام هایی برداشته اید؟

اتحادیه و شرکت های داخلی هم تلاش هایی را در این زمینه شروع کرده اند ما به دنبال معرفی پتانسیل ها و فرصت های شرکت های داخلی هستیم و مهم ترین اقدامی که در این بخش انجام دادیم حضور بسیار فعال و هدفمند در نمایشگاه « اینترسک» ( یکی از نمایشگاه های جهانی و معتبر در زمنیه سیستم های امنیت) بود نمایشگاهی بین المللی در شهر دوبی که اتحادیه در آن غرفه ای ویژه داشت و به معرفی شرکت های داخلی پرداخت. برای این نمایشگاه ما کتابی ویژه منتشر کردیم به زبان انگلیسی و فارسی که به معرفی تمام شرکت های عضو اتحادیه می پرداخت و نوع فعالیت شرکت ها را معرفی کرد و اتفاقا مورد توجه هم قرار گرفت و در زمان برگزاری نمایشگاه و پس از آن شاهد بازخوردهای آن بودیم.

ایا توافق و یا مذاکراتی با شرکت هایی صورت گرفت؟

برای رسیدن به توافق زمان لازم است اما نگاه ها مثبت بود و شاهد این بودیم که چه در زمان نمایشگاه و چه پس از آن ارتباط هایی بین شرکت های داخلی و خارجی برقرار شده است و مذاکراتی صورت گرفته است.

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    1 0
    تو یزد که مردم ترکوندن
  • بی نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    مد شده .خوش به حال چین .