مراسم مجمع عمومی سالانه جمعیت حقوقدانان ایرانی مدافع حقوق بشر برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاين، در این مراسم مصطفی کواکبیان به اهمیت و جایگاه تشکل‌هایی همچون جمعیت حقوقدانان مدافع حقوق بشر اشاره کرد و گفت: متاسفانه هنوز هم عده‌ای به وجود احزاب و تشکل‌های سیاسی و حقوقی به دیده تردید نگاه می‌کنند در حالی که در کشورهای اروپایی و غربی به گزارش‌های افکار عمومی از طریق مراکز مردم نهاد و احزاب به مراتب از گزارش‌های رسمی حکومتی و دولتی بیشتر توجه می‌شود.
مدیر مسوول روزنامه مردم‌سالاری با اشاره به وجود هیات منصفه مطبوعاتی براساس اصل 168 قانون اساسی گفت: تعجب ما این است که همه از لزوم تعریف جرم سیاسی و ضرورت تشکیل هیات منصفه سیاسی سخن می‌گویند اما نمی‌دانم چرا پس از سی‌‌ و ‌هفت سال هنوز هم ما آن را تعریف نکرده و نتوانسته‌ایم هیات منصفه سیاسی را تشکل بدهیم؟ امیدواریم هر چه سریع‌تر قانون تعریف جرم سیاسی و نحوه تشکیل هیات منصفه جرائم سیاسی در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.
دبیرکل حزب مردم‌سالاری در پایان با گرامیداشت یاد شهدای هفتم تیر گفت: می‌خواهم در اینجا با خاطره‌ای از شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و بیان دقت ایشان در رعایت حقوق مردم سخن را به پایان ببرم. با این امید که همه بتوانیم تفکر امثال ایشان را نصب‌العین خودمان قرار دهیم. آقای دکتر تکمیل همایون که از دستیاران بنی‌صدر بود در کلاس درس تاریخ سیاسی برای ما تعریف می‌کرد هنگامی که همان اواخر خرداد 60 طرح عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر در مجلس مصوب شد و امام‌خمینی(ره) عزل ایشان را از فرماندهی کل قوا اعلام کرد و ایشان هم در منزلی در محدوده خیابان عباس‌آباد تهران مخفی شده بود (البته قبل از این که از ایران با لباس مبدل فرار کند!) ماموران کمیته انقلاب اسلامی همسر ایشان را دستگیر کرده بودند که شهید بهشتی به محض اطلاع، دستور آزادی فوری وی را صادر نموده و فرموده بودند ما باید شخص بنی‌صدر را محاکمه کنیم و جرم ایشان هیچ ربطی به همسرش ندارد. با تشکر مجدد از عزیزان مدافع حقوق بشر.

 

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =