۲ نفر
۹ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲

در حالی که این روزها اپراتورهای موبایل با تبلیغات فراوان سعی در جذب مشتری بیشتر دارند ولی با کمی تحقیق بیشتر متوجه عدم کیفیت بالای شبکه در سطح کشور میشویم.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، سردشت اولین شهر شیمیایی جهان این روزها علاوه بر زجر اتفاقات مربوط به بمباران شیمیایی رژیم بعث عراق با چالش های دیگری نیز مواجه است.

این روزها سطح خیابان ها ، روزنامه ها و ... و حتی تبلیغات تلویزیونی اختصاص به سه اپراتور موبایل کشور برای تبلیغات در مورد عرضه اینترنت پرسرعت شبکه موبایل و بالا رفتن کیفیت موبایل دارند ولی متاسفانه در عمل متوجه میشویم این تبلیغات ها در حد همان تبلیغات است و جنبه واقعیت ندارد.

در سفری که به شهر سردشت برای پوشش مراسم بیست و هشتمین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت شدیم متوجه شدیم اصلا اینترنت 3G وارد این شهر نشده و پوشش شبکه تلفن همراه در ضعیف ترین سطح خود قرار دارد.

ایرانسل بعنوان اپراتور پیشگام برای عرضه اینترنت نسل جدید عملکردی بسیار ضعیف دارد و اینترنت پایه در این شهر در حد همان 2.75 یا EDGE قرار دارد که متاسفانه کیفیت آن هم بسیار پائین است.

همراه اول بعنوان بزرگترین اپراتور موبایل گرچه اینترنت نسل سوم را در این شهر دارد ولی کیفیت بسیار ضعیف آن عملا اتصال به شبکه بسیار سخت و در اکثر اوقات غیر ممکن است.

رایتل هم بعنوان اولین اپراتور ارائه دهنده نسل سوم اصلا پوششی ندارد و برای اتصال از آنتن های اپراتور همراه اول استفاده می کند که اصلا اینترنتی هم ندارد.

این تصویر لحظه ایست که با استفاده از اینترنت اپراتور ها به اینترنت متصل شدیم .

اینترنت در سردشت

در سفری که خبرنگاران احتیاج مبرمی به اینترنت داشتند و به تبلیغات اپراتورها اطمینان داشتند در عمل با اینترنتی مواجه شدند که وجود خارجی نداشت یا آنقدر کیفیت نازلی داشت که بهتر بود قید ارسال خبر رو بصورت به روز بزنند..

حالا مردم سردشت پس از رنج مربوط به جنگ و ... حداقل امیدوارند که بتوانند همانند سایر هموطنان به اینترنت با کیفیت متصل شده و مورد توجه بیشتر از سوی اپراتورها قرار بگیرند تا رنج آن ها کمتر شود.

ذکر این نکته نباید فراموش شود که ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی هم آنچنان کیفیت خوبی در این بخش ندارد که امیدواریم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، اپراتورهای موبایل را برای بالا بردن کیفیت شبکه وادار سازد زیرا کیفیت شبکه با حجم وسیع تبلیغات هم خوانی ندارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =