سپاس خدای را که ما را به شناخت خویش هدایت فرمود و اگر خدا ما را هدایت نکرده بود هرگز هدایت نمی‏ شدیم‏ ...

شرحی کوتاه دعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان

اللهمّ لا تؤاخِذْنی فیهِ بالعَثراتِ واقِلْنی فیهِ من الخَطایا والهَفَواتِ ولا تَجْعَلْنی فیه غَرَضاً للبلایا والآفاتِ بِعِزّتِکَ یا عزّ المسْلمین.

سالک در این دعا از خداوند طلب لطف و رحمت دارد و می خواهد خداوند به لطف خویش گناهان او را ببخشد. به عبارت دیگر سالک طلب عفو و غفران الهی دارد. تجلی اسم عفوّ بر سالک به این شکل است که
خطا ها و لغزش های او نادیده گرفته شود و موانع از سر راه او برداشته شود و تجلی اسم غفور به این صورت است که گناهان سالک پس از چشم پوشی شدن تبدیل به حسنات شود که این از عالی ترین و بالا ترین مراتب لطف است که شامل حال هر کسی نخواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    5 1
    دقیقا همینطوره وقتی خداوند علل اصلی و مسبب اصلی اتفاقات است دلیلی وجود ندارد که در عرض وجود اراده باری تعالی قائل به چنین خرافه ای بشویم .
  • امین A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    2 0
    من دانشجوی ارشد یک رشته مهندسی و اینو گفنم که بگم ادم خرافاتی نیستم.حتی به عطسه و صبر و اینا اصلا اعتقاد ندارم. ولی یه مسئله واسم پیش اومد تو همین عید 94 بد جور به چشم زدن اعتقاد پیدا کردم که واقعا وجود داره قضیه این بود که تو تعطیلات عید بنا بر خیلی چیزا من چشم خوردم و تو همون عیام عید من 7 وسیله مختلف شکوندم ،امکان نداشت من چیزی رو بشکونم سالی یه بار بعد تو مغازمون رفته بودم پام به یه سیم خورد کل برق مغازه سوخت. اومدم در مغازه رو ببندم دستگیره شکست اصلا یه وعضی : تا برگشتم تهران کولر خونه خودم سوخت موتورش، تو بورس ضرر هنگفتی دادم ، تو بیزینسم که فقط ضرر ، دانشگام یه مشکل جدی پیدا کردم مشکل دانشگام رو قرار بود رییس دانشگاه با پارتی حل کنه. روزی که قرار بود برم پیشش رییس دانشگاه عوض شد