دومین شعبه بنیاد بین المللی فردوسی در ایلام راه اندازی می شود

دبیرکل بنیاد بین المللی فردوسی و دبیر ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی از راه اندازی دومین شعبه این بنیاد در استان ایلام خبر داد.

به گزارش ایرنا، یاسر موحدفر گفت: این شعبه همزمان با برگزاری جشن سالروز آزادسازی مهران (شامگاه امشب) در مجموعه تفریحی چغاسبز شهر ایلام، افتتاح می شود.
وی اظهار کرد: این بنیاد سال 84 در پایتخت کشور راه اندازی شد و تاکنون تنها شعبه آن در شهر طوس واقع در خراسان رضوی راه اندازی شده و فعالیت می کند.
موحدفر با بیان اینکه به علت نداشتن شرایط و صلاحیت لازم شعبه این بنیاد در سایر استان های کشور راه اندازی نشده است، افزود: شعب این بنیاد باید دارای اعضای موثر بوده و آمادگی لازم برای اجرای ویژه برنامه هایی در حوزه هنری، آموزشی و پژوهشی را داشته باشند تا بازوی های فرهنگی و هنری این بنیاد در کشور محسوب شوند.
وی شاهنامه فردوسی را میراث ماندگار برای همه اقوام و اقشار مختلف ایران دانست و گفت: باید زمینه جنبش پژوهشی با هدف آشنایی بیشتر با میراث مکتوب ایران از جمله شاهنامه فردوسی فراهم شود چرا که این اثر برگرفته از آموزه های اخلاقی و فرهنگی ایرانیان است.
دبیرکل بنیاد بین المللی فرودسی، شاهنامه فردوسی را نام آشناترین اثر مفاخر ایرانی در سطح جهان دانست که باید از ظرفیت های آن برای معرفی آثار تمدن ایرانیان استفاده بهینه کرد.
جشن آزادسازی مهران ساعت 22 امشب با حضور مسوولان محلی و اقشار مختلف مردم در پارک چغاسبز ایلام برگزار می شود.
شهر مرزی مهران 10تیر ماه سال 65 در عملیات کربلای یک توسط رزمندگان اسلام از دست ارتش متجاوز بعث عراق آزاد شد و به آغوش وطن بازگشت

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =