۰ نفر
۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۷
این دو زورگیر را شناسایی کنید

تسنیم نوشت:

دو زورگیر ۱۶ و ۳۳ ساله که طعمه‌های خود را از میان نوجوانان و افراد کم سن و سال انتخاب می‌کردند، دستگیر شدند.

روز سیزدهم اردیبهشت ماه امسال دو نوجوان با مراجعه به کلانتری 163 ولنجک، به مأموران اعلام کردند که توسط سرنشنیان یک دستگاه خودرو پراید مورد زورگیری و سرقت گوشی تلفن همـراه قرار گرفته‌اند.

با تشکیل پرونـده مقدماتی با موضوع سرقت گوشی تلفن همراه به شیوه زورگیری، پرونده به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران جهت رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

دو نوجوان مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان کردند: به صورت پیاده در حال گذر از پیاده رو بودیم که ناگهان نوجوانی حدوداً 16 - 15 ساله به بهانه «چشم تو چشم شدن» به ما نزدیک و با ما درگیر شد؛ ناگهان این نوجوان چاقویی را از زیر لباسش بیرون آورد و با تهدید چاقو اقدام به گرفتن گوشی تلفن همراه هر دو نفر ما کرد و پس از آن به سرعت سوار یک دستگاه خودرو پراید 141 شد.

یکی از مالباختگان با عنوان این مطلب که توسط سارق مورد اصابت ضربه چاقو قرار گرفته، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: زمانی که سارق سوار خودرو پراید 141 شد، من هم به تعقیب او پرداخته و خودم را به ماشین رساندم تا مانع از سرقت گوشی‌های تلفن همراهم شوم؛ حتی توانستم دستگیره در ماشین را هم بگیرم که ناگهان راننده که سن بیشتری از سارق داشت، به وی گفت: «با چاقو بزن» که سارق نیز با چاقو ضربه‌ای به سمت من پرتاب کرد؛ من هم از ترس اصابت ضربات بعدی چاقو مجبور شدم دستگیره ماشین را رها کنم.

در روز بیست و هفتم همان ماه، مأموران کلانتری 163 ولنجک در حین گشت زنی در خیابان دانشگاه شهید بهشتی به سرنشین یک دستگاه خودرو پراید 141 نوک مدادی مشکوک شده و پس از متوقف کردن خودرو و بازرسی داخل آن موفق به کشف انواع لوازم داخل خودرو شدند.

با دستگیری راننده پراید به نام «فرهاد » (33 ساله) وی با پرونده اولیه با موضوع «سرقت داخل خودرو» در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و به صراحت به ده‌ها فقره سرقت داخل خودرو و نگهداری اموال مسروقه در مخفیگاهش واقع در منطقه سرآسیاب اعتراف کرد.

در بازرسی از مخفیگاه فرهاد مقادیر زیادی اموال مسروقه از جمله سیستم پخش خودرو و ... کشف شد؛ در میان اموال کشف شده و اعتراف صریح فرهاد به مسروقه بودن همه آنها، تعدادی گوشی تلفن همراه نیز کشف شد که فرهاد به مسروقه بودن آنها نیز اعتراف، اما عنوان کرد که گوشی‌ها را نیز به شیوه داخل خودرو سرقت کرده است.

پس از انتقال گوشی‌های تلفن همراه مسروقه به پایگاه یکم، صاحبان گوشی‌ها شناسایی شدند و برای تحویل اموال خود به پایگاه یکم پلیس آگاهی دعوت شدند اما آنها در اظهارات خود عنوان کردند که به شیوه زورگیری توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید 141 مورد سرقت قرار گرفتند.

فرهاد که پس از شناسایی تعدادی از شکات پرونده زورگیری چاره‌ای جز اعتراف نداشت، به صراحت به ده‌ها فقره زورگیری به همراه یکی از بچه محل‌های خود به نام محمدحسین  (16 ساله) اعتراف کرد.

با شناسایی مخفیگاه محمدحسین  در منطقه سرآسیاب، این متهم نیز در روز نهم خرداد ماه دستگیر و پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی، به صراحت به ده‌ها فقره زورگیری اعتراف و عنوان داشت: در تمامی سرقت‌ها، فرهاد راننده بود و من به صورت پیاده اقدام به زورگیری گوشی‌های تلفن همراه از هم سن و سال‌های خودم می‌کردم.

محمدحسین در ادامه اعترافاتش، در خصوص نحوه زورگیری گوشی‌های تلفن همراه به کارآگاهان گفت: ابتدا به بهانه‌های مختلف با افراد درگیر می‌شدم؛ مثلاً یک بار در شهرک اکباتان در حال چیدن گل بودم که نوجوانی به این موضوع اعتراض کرد و همین موضوع بهانه درگیری من با او و سرقت گوشی تلفن همراه او شد اما بیشتر اوقات به بهانه «چشم تو چشم شدن» با افراد درگیر می‌شدم.\

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وَند در ادامه اعلام این خبر با اشاره به عمده مناطق سرقت توسط متهمان گفت: بنا بر اعترافات صریح به دست آمده از متهمان پرونده، عمده سرقت‌های انجام شده توسط این دو نفر در مناطق ولنجک، خیابان آزادی، شهرک اکباتان و شهرک آپادانا صورت گرفته است.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام خبر انتشار بدون پوشش تصویر متهمان گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره زورگیری و برای شناسایی سایر جرایم ارتکابی و همچنین شکات و مالباختگان پرونده، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر دو متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است؛ لذا از تمام شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شدند دعوت می‌شود تا برای پیگیری شکایت خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در اتوبان صدر (مسیر شرق به غرب) - ابتدای خیابان شهید قلندری شمالی مراجعه کنند.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر تبریز اوغلی IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    لازم داشتن بردن خوب
    • بی نام A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
      2 6
      تو کار و زندگی نداری؟؟؟؟؟ چرا نمیری باکو یا مغولستان؟
    • سام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
      96 5
      غل غلی تو خسته نمیشی همش تو اینترنتی؟بانک ورزش خبر آنلاین آی اسپورت×
    • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
      82 4
      حرف نزنی میگن لالی؟
    • بی نام A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
      1 4
      هر دوست از بیخ باید بریده شود.
    • بی نام A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
      1 5
      چرا به اسم یک شهذ کامنت می زاری به اسم خودت بزار خو
  • نادر 20 A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    163 6
    این شد یه چیزی باید تمامی چهره تمامی افراد متخلف دزدی و ارازل اوباش و ... اینجوری نشان داده شود.
    • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
      2 0
      فقط اردوگاههای کار اجباری...
    • بی نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
      5 0
      و کسانی که وام میلیاردی گرفته‌اند و پس نداده‌اند و اختلاس کرده‌اند هم.
  • ناشناس A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    21 1
    16سال؟ به کردی:آتش به جانش بیفته
  • : IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    62 4
    این انگل های جامعه واقعا به چه دردی می خورند؟ جز اینکه تهدیدی برای جان مردم هستند چند صد نفر تاکنون به وسیله این قیبل انگل ها کشته شده اند؟ گرچه میدونم بعد چند وقت آزاد میشوند و دوباره به شغل دزدی ادامه میدهند. اگر دست چند نفر از اینها رو قطع کنند و یا این چنین افراد را به کاری اجباری در معادن و .... بفرستند، به طور قطع خیلی از این قبیل مسائل کم خواهد شد.
    • بی نام A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      3 0
      تازه میرند زندان با پول مالیات ما مفت می خورند و می خوابند
  • مهدی IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    48 0
    با این زورگیرهای خیابانی باید به شدت برخورد کرد. هیچ چی به اندازه این زورگیرها امنیت خیابونا رو پایین نمیاره. از یه طرف هم مردم باید یاد بگیرن گوشی های دست دوم بدون کارتن و شارژر نخرن. اینارو زورگیرا از مردم میزنن. اینجوری زورگیرا هم کم میشن.
  • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    81 4
    انگل های اجتماع
    • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
      44 2
      حیف اسم انگل که روی اینا گذاشته بشه
  • جمشيد ES ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    1 1
    اميدوارم با اين موجودات انسان نما به شدت برخورد بشه تا كسي به خودش اجازه تعرض به ديگران را ندهد اين ها مايه ننگ جامعه هستند
  • بی نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    1 1
    اعدام
  • بی نام A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    3 1
    قطع دست؟ نه بابا اینا باید سریع کمتر از یک هفته بعد دستگیری اعدام بشن ۲ تا از اینا رو اعدام کنید به خدا هیچ کدوم دیگه جرات نمیکنن جلوی زن و بچه مردم رو بگیرن
  • بی نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    1 0
    یک سوال: چرا با این همه برخورد،باز هم آمار جرایم بالاتر می‌رود؟
  • رحيم IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    14 10
    اين بچه ١٦ساله بايد متولد١٣٧٨يا١٣٧٩است مسوليت پرورش اين بچه ها جامع است اين بچه اگر در يك كشور اروپايى بدنيا مى امد حتما سر كلاس درس ومشق بود نه يك دزد
  • بی نام IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    4 0
    رفاقت پسربچه 16 ساله با يك مرد33 ساله خلافكار چه معني ميده؟
  • بی نام A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    1 0
    این هایی که ادعا می کنند قربانی شدند دارند شلوغش می کنندبه باید یک ریشه یابی رضایت بدند